donderdag 30 september 2010

Met de hand of met de machine?

Dit is de top voor de laatste uitdaging van de groep ArtQuiltsAroundTheWorld:


De uitdaging was 'doors'  (deuren) en hij moest vandaag af zijn. Nou was ik van plan om hem machinaal te quilten, steentjes om alle deuren heen, deurknopjes en brievenbusjes en dan zou dat vandaag af zijn wel lukken. Maar nu ik de top zo zie begin in te twijfelen; wordt het dan niet veel te druk en zou ik niet veel beter met de hand wat subtiele lijntjes kunnen quilten?

This is the top of the last challenge of ArtQuiltsAroundTheWorld. The challenge was doors and it had te be finished today. I planned to quilt it by machine, little stones around the doors, doorknops and postboxes and then it would be finished today. But now I am getting second thoughts, is the quilting I planned not much too busy and wouldn't it be better if I just did some subtile quilting by hand.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik denk dat machinequilting heel veel kan bijdragen aan de "deurensfeer",als je garen neemt in ongeveer dezelfde kleur voor de verschillende onderdelen.
Succes!

Aart zei

Ik zou het ook met de machine gaan doen! Ik denk dat ik de top zou indelen in 6 of 8 delen en in die delen deuren quilten, compleet met deurknoppen, brievenbussen, desnoods naambordjes en huisnummers. Misschien met organza voor gordijntjes in de ramen. Sorry, ik zit in een flow op dit moment, dan komen allerlei bizarre ideeën voorbij. http://quiltaart.blogspot.com

Hetty zei

Met de machine quilten > Ja zou ik ook doen. Desnoods 1 kleur garen gebruiken als je wat 'rust'wilt hebben in het geheel. Maar de deurknoppen allemaal anders!!! voor de lol.

Suc6
Hetty