zaterdag 4 september 2010

Leuk boek

Vanaf eergisteren tot en met morgen, is er in de Utrechtse jaarbeurshallen weer het boekenfestijn. Of het boekenfestival, dat kan ook. In ieder geval een grote hal vol met nieuwe boeken die in de winkels niet verkocht werden en die ze daarom op die manier nog maar eens verkopen. En als je dan ziet met wat voor volle karren (met vaak nog een kop erop ook), dan lukt dat op zich prima, zeker als je bedenkt dat de boeken bijna nooit goedkoper zijn dan in de boekhandel.
Maar goed, omdat ik toch in Utrecht werk (stap op het jaarbeursplein op de bus naar huis) ga ik toch altijd even kijken, dus dat heb ik gisteren ook gedaan. Behalve alle quiltboeken die ik al lang in de boekwinkel had gezien (voor dezelfde prijs), was er zowaar ook een leuk boek te koop (voor 4,95 euro en dat is wel goedkoop, ik zag hetzelfde boek net nog voor 13,50 op het internet): The Quilters Guild Collection. Een heel interessant boek, waarin quilts te zien zijn die door hedendaagse quiltartiesten zijn gemaakt met oude quilts uit de collectie van het Britse quiltersgilde als inspiratie. Ik heb het gisteravond even doorgebladerd en het is fascinerend op wat een creatieve manier de oude quilts tot soms heel moderne nieuw werk inspireren.


Verder vond ik nog twee stempeltjes die ook geschikt zijn voor het printen op stof en een plastic doosje met vakjes. Het blauwe boek rechtsboven is het 'gratis boek' (ik krijg altijd een e-mail als er weer eens zo'n festival/festijn in Utrecht is en daar zit altijd een link bij voor een bon die je kunt uitprinten en waarmee je (uit een zeer beperkte voorraad) een boek gratis mee kunt nemen).

Yesterday I visited a big book sale. Most books were just as expensive as in the regular bookshop, but there wre some bargains to be had. I found quite a nice book from the British quilters guild, with pictures of old quilts and the modern quilts that were inspired by it, completed with a statement from the artists who made the modern quilts.

Geen opmerkingen: