zaterdag 11 september 2010

Gisteren,

zat ik al om zeven uur 's ochtends op de fiets op weg naar het station om op tijd te zijn voor de opening van de algemene quilttentoonstelling in Deventer van het quiltersgilde. Omdat je nooit weet hoelang de bus van Gorinchem naar Utrecht er precies over doet, had ik een kwartiertje speling ingecalculeerd. Dus deed de bus er een kwartier korter over dan gepland, waardoor ik een half uur te vroeg in Utrecht was en (omdat ik maar gelijk in de trein naar Deventer was gestapt) ook een half uur te vroeg in Deventer. Omdat dat veel te vroeg was om de kerk al in te komen, ben ik maar wat rond gaan lopen, op zoek naar de quilts in de etalages van winkels. Ik heb er een aantal gevonden, allemaal traditioneel en wat ik ook zag was dit:


Door een brand was een pand in een winkelstraat verwoest en daarna gesloopt, wat natuurlijk heel triest is, maar het verval wat het liet zien is fascinerend.

Om tien over half tien mochten we de kerk in, na een kopje koffie en thee werd de tentoonstelling geopend door de voorzitster van het quiltersgilde en door een mevrouw van een centrum voor textielonderzoek die, in het kader van het thema van de tentoonstelling: multicultureel, een demonstratie hield van op welke manieren je allemaal een hoofddoek kunt omdoen (veel!). De tentoonstelling was zoals een tentoonstelling van het gilde eigenlijk altijd is: voornamelijk traditionele quilts, maar ook wat modern werk en er was natuurlijk de presentatie van de groepen 8 (waar ik in zat) en 9 van quilten speciaal. Ik had mijn fototoestel bij me en heb wel wat foto's gemaakt, maar die mag je van het quiltersgilde niet laten zien en dat doe ik dus niet. Wat ik wel kan laten zien is mijn eigen quilt, kijk hier sta ik bij mijn eigen quilt, een soort Margeeth-verdubbeling.


Ik ben door verschillende mensen aangesproken of ik het was die op de quilt daarachter stond, dus hij lijkt in ieder geval.

Yesterday I visited the annual show of the Dutch quiltersguild. Because I arrived much to early at the church where the show was located, I strolled a bit in the streets of the city where the show was, Deventer. I found a lot of quilts in shop windows but also a kind of sad sight, due to a fire a building had to be demolished, leaving a nasty gap. Which happened to have quite fascinating walls.
The show was as expected, a lot of traditional quilts and some modern work. I didn't take a lot of pictures which I am not allowed to show you, but what I can show you is my own quilt, with me in front of it (kind of a double Margeeth). Several people approached me to ask whether it was me on the quilt.

12 opmerkingen:

Suus zei

Nou je bent het zeker Margeeth, je quilt is een plaatje ook de achtergrond is erg mooi, en ik vond het erg leuk om je ook eens te ontmoeten.

hannie zei

Nou het lijkt erg goed,je hebt er een prachtige eindopdracht van gemaaktt!
Wat mooi dat verval van het uitgebrande huis! hier kun je zeker ook iets mee. Leuk dat we elkaar even hebben gesproken daar!

Aart zei

Morgen ga ik de tentoonstelling bekijken en jouw quilt ook. De gelijkenis heb je treffend gemaakt.
http://quiltaart.blogspot.com

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Je quilt was echt fantastisch. Heel goed gemaakt en ontworpen. Mooie kleuren combinatie. Er was niet veel echt moderns maar wat er was was klasse.

Lynn Cohen zei

A beautiful quilt and of course it is you. ;-)

Marion zei

Ik vind het heel knap, dat je jezelf zo goed hebt afgebeeld op je quilt, precies zoals je bent. Mijn complimenten.

nellie S zei

Hoi Margeeth,
wij herkende je meteen me (vriendin en ik)
zonder te weten dat je dat had gemaakt
heel herkenbaar
gr

Sabia zei

Mooi gemaakt!

Yvonne aka sommeke zei

Twijfel je nog of je er op lijkt?
Héél knap gedaan!!!

Gina zei

That's such a great likeness

Love and hugs Gina xxx

christina zei

Hij lijkt echt sprekend. Echt waar.

Wat een prachtige quilt is dat geworden.

Chris Daly zei

Nice to see you Margeeth! Greetings!