dinsdag 12 januari 2010

5-Daagse uitdaging van de fibermailgroep - dag 2

Dit is stap 2 van de 5-daagse uitdaging:
Leg je lap op een stuk tussenvulling, vilt, fast2fuse of iets dergelijks en stik er met de machine overheen met contrasterende of bijpassende garens.( Naar keuze, leg eerst wat organza op de lap en stik dan over de 3 lagen. Gebruik daarna je heatgun of soldeerbout en smelt wat organza weg tussen de stiksels.)

Ik ben begonnen met mijn stof op een stuk tussenvulling te leggen en heb er een stuk rode organza overheen gelegd:
.

Hier heb ik 3 gearceerde banen overheen gequilt met hemelsblauw garen,


waarna ik de organza tussen de banen heb weggebrand.


Tenslotte heb ik nog meer gearceerde banen gequilt met blauw en rood:


Yesterday evening I have done step two of the 5-day challenge:
Add a piece of batting to your fabric and quilt it using threads you like (ontrasting or matching colours). If you want, you can put some organza on top of it, before quilting it and burn or melt some of the organza after quilting. I started with putting my fabric on a piece of Hobbs 80-20 and put a piece of read organza over it. Then I quilted some lined forms (from the book of Dijanne Cevaal) on it, using sky blue thread, burned away the organza between the forms and added some more of them, using sky blue and red thread.

2 opmerkingen:

hannie zei

Heel apart Margeeth. Wat een verschil maakt deze bewerking. Mooi hoor!

Gina zei

Looking good

Love and hugs Gina xxx