maandag 11 januari 2010

5-Daagse uitdaging van de fibermailgroep - dag 1

Bij de Nederlandse fibermailgroep waar ik lid van ben, wordt vanaf vandaag de volgende uitdaging (bedacht door iemand uit een Amerikaanse groep) gehouden:
We werken gedurende 5 dagen ( uitloop tot 7) aan een Art "quilt". Wees gerust het wordt maximaal 20 x 30 cm en je hoeft er niets speciaals voor aan te schaffen. Je volgt blindelings mijn instructies, ook al heb je geen idee wat er gaat gebeuren.

En dit was de aanwijzing van dag 1:
Maak een lap stof van 20 x 30 cm voor de top van het project. Je kunt dat op verschillende manieren fabriceren. Neem een bestaande stof en stempel, bleek, verf,enz , enz erop. Of je neemt een effen lap, die je beschildert, stempelt, kleurt, beschrijft. Alles kan, het eindresultaat wordt nooit gewassen, dus je kunt kleurpotloden, paintsticks, transferverf en wat al niet gebruiken. Je zou zelfs viltstiften kunnen gebruiken.
Ik heb mijn lap niet echt vandaag gemaakt (heb het per slot van rekening veel te druk met schaatsen, we hebben gisteren weer de hele middag op de ijsbaan doorgebracht), maar er eentje uit de kast gehaald die ik van de zomer al had gemaakt, het is een stuk katoen dat ik heb beschilderd met procion:

In the dutch fibermailgroup of which I am a member, we are doing a challenge (originally designed by someone from America) and I have deciced to join.
During 5 days we will be working on an Art "quilt". Do not worry, the size of the quilt is going to be 20 x 30 cm tops and you don't have to buy any special supplys. Just follow my instructions without asking any questions, even when you don't have the slightest idea what is going to happen
.
And this was the clue for day 1:
Prepare a piece of fabric measuring 20 x 30 cm for the top of the quilt. You can use any technique you like, like stamping, bleaching, dyeing, etc etc etc.

I didn't make my fabric today (I am spending most of my time iceskating), but decided to use one I had dyepainted with procion last summer.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

isteren was het beter om te schaatsen dan zaterdag denk ik? Hopelijk kun je nog even genieten!
Een mooi kleurig lapje ga je gebruiken. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat?
Ben jij al aan de andere Uitdaging begonnen?

Suus zei

Ziet er erg leuk uit. Hoe gaat een fibermail eigenlijk in z`n werk?Kan iedereen lid worden? Groetjes Suze

Gina zei

Love the fabric

Love and hugs Gina xxx

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk project, wel druk naast al het schaatsen, moet het echt in een week af????b Een hele uitdaging, ben benieuwd wat je gaat maken.