woensdag 8 december 2010

Sneeuwverven met 'één' kleur

Ondanks het feit dat het gedooid heeft (en weer gevroren zodat alle prut weer is opgevroren en het spekglad is) ligt er bij ons in de achtertuin nog een flinke laag sneeuw. Er zit een soort harde korst op, maar die is makkelijk te verkruimelen en dan is het nog prima geschikt om mee sneeuw te verven.
Tot nu toe, heb ik steeds met een mengsel van twee kleuren gewerkt, maar nu heb ik steeds maar 'één' kleur (het zijn wel allemaal mengkleuren die ik ooit eens in de uitverkoop heb gekocht, dus technisch gezien is het niet echt één kleur maar ik heb wel steeds een schepje uit één potje gebruikt).

Hier is het resultaat te zien, de gebruikte kleuren zijn (vlnr & vbnb)
Rozenkwarts, aquamarijn, saffier
Opaliet, jade, rode calsiet
Ameriet, woestijnroos, rookkwarts:


Nu zie je het chromatografisch effect van sneeuwverven pas echt goed, je begint met één kleur en eindigt met een lapje waarin de kleuren duidelijk 'uit elkaar getrokken zijn'.

Allthough the temperatures have been above 0°C (and below again, so all slurry has frozen again, making it dangerously slippery in the streets) we still have quite a nice layer of snow in our backyard. The top is kind of crusty, but can be crumbled, making it suitable for snowdyeing. So, I just continued experimenting. This batch consists of fabrics I dyed using 'one' (mix-) colour. Now you really see the chromatografic effects of snowdyeing, you start with a spoon of one powder and end up with fabrics with more colours in it.

5 opmerkingen:

nadia zei

Wow Margeeth, dat geeft een mooi resultaat!Prachtige diepe kleuren heb je gekregen.

hannie zei

Heel mooi met die mengkleuren.Je ziet hier inderdaad heel goed het "uit elkaar trekken" Er ligt hier ook nog flink wat sneeuw,maar ik laat me toch niet "verleiden"
Kijken is ook leuk!

Klaske zei

Prachtige lappen!!!Mijn witte stof is op, maar anders...
Hier ligt ook nog genoeg sneeuw..

Nienke zei

Vooral de paarsblauwen blijven me trekken, goed geslaagd deze serie!

Chris Daly zei

very pretty results Margeeth