donderdag 4 oktober 2007

Theezakjesmapje

Voor een dame in Australie had ik een klein cadeautje nodig, dat niet te zwaar was en gewoon in een enveloppe verstuurd kon worden. Nou had ik bij een amerikaanse groep wel eens een swap voorbij zien komen van mapjes waarin je dan theezakjes kunt meenemen. Dat was een goed idee, nuttig, persoonlijk en makkelijk op te sturen. Dus heb ik deze gemaakt:

Eerst heb ik met de punchmachine op een stuk groen vilt allerlei draden, merinowol en restjes organza gepunchd en dit daarna met gouddraad gemeanderd. Toen met vliesofix een lapje stof tegen de achterkant geplakt, zo werd het steviger en was gelijk de achterkant netjes afgewerkt. Toen eerst de kopse kanten met een festonsteekje afgewerkt, daarna in vorm gevouwen en de rest ook gefestoneerd. En voor het geval het niet duidelijk was waar het voor diende heb ik er twee theezakjes in gedaan voor het opsturen.

For a lady in Australia, I needed a small personal gift. In an American group I had seen teabag-holder-swap, so I decided to make one of these. I first used my embellisher to punch all kinds of stuf on a piece of felt, then did some free motionquilting, fused a backing fabric on it and gave it the final touch with a buttonhole stitch. And, in case it wasn't clear what it was for, I put two teabags in it before sending it.

2 opmerkingen:

Maya zei

Wat een leuk idee! Ik ken nog wel een paar theeleuten die dit leuk vinden...eens kijken of ik vanavond wat lapjes kan verzamelen...

groetjes, Maya
http://mayaquilt.web-log.nl

swooze zei

Nice piece! You did a great job.