zaterdag 27 oktober 2007

Huisjes

Een tijdje terug was er hier stoffenspektakel. Ik was van plan om lakentjes-stof te kopen om te verven, maar die was er niet meer. Dus toen heb ik een heleboel witte stof gekocht om uit te proberen. Van de week met een klein restje verf een paar proefstukjes geverfd, alle stoffen lieten zich goed verven op één na en natuurlijk had ik daar net vijf meter van gekocht. En hij voelde ook stuggig aan, na het wassen.
Een miskoop dus!

Omdat het verder gewoon ecru stof is, heb ik het gebruikt als achtergrond voor een droomdekentje. Een huisjesquilt stond ook nog op mijn verlanglijstje, dus daar ben ik mee begonnen. Dit zijn 30 van de 42 blokken die ik heb gemaakt:Hhmmm, een beetje saai....
Wordt vervolgd.

Some time ago I wanted to buy some fabric for dyeing. The fabric I wanted wasn't available anymore, so I bought different white fabrics to try. Almost all of them dyed well, except for one, of which I had bought the most of course. It also felt a little stiff after washing, so this was not a good buy.
It is just a plain off-white fabric, so I decided to make a "droomdekentje" (dutch equivalent of project linus). A house quilt was still on my WHIMM-list, so I made these house blocks. I think it looks a bit boring.
To be continued.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

je kan uitgeknipte beesten over de huisjes laten vliegen, erop stikken met transaprant garen met een zigzagsteekje.

swooze zei

I think it's cute!