maandag 1 oktober 2007

Mijn allereerste patchworkwerkje

Door het opruimen van de zolder en het werken aan de Dear Jane heb ik niet zoveel affo's om te showen. Op heel veel sites / in heel veel tijdschriften staan regelmatig foto's van de eerste quilts van quilters. Het leek mij wel grappig om ook mijn eerste patchwork te laten zien. Alleen, bij mij is het geen quilt, maar:
een etui.
.
Ik heb het gemaakt toen ik op de middelbare school zat, een jaar of 25 geleden ongeveer. Het is gemaakt van lapjes die ik over had van het maken van kleding en er zit nog een stukje van een poppenjurkje bij. Het is op een crazy manier met festonsteekjes aan elkaar gezet, alleen ik wist toen dus nog niet dat dit dus crazy patchwork is. Het is veel gebruikt en dat is er aan af te zien, het is flink versleten, maar ik heb het nog steeds.
.
Tenslotte nog een foto van Jenny, die aan het 'helpen' was bij het opruimen van de zolder:
Het was dus de bedoeling dat die knuffels in dat doosje kwamen en niet een levende knuffel!
.
Above is a picture of my first patchwork. I made it when I was in high school, about 25 years ago. It is made of leftover fabrics from clothes I made and put together crazy-style only I didn't know this back them. I have always used it, so it is very worn, but I still have it.The other picture is of Jenny 'helping' me clean out the attic.......

1 opmerking:

Anoniem zei

poezen en dozen, altijd iets speciaals!