dinsdag 7 april 2009

Moertjes

In het Leids Wevershuisje heb ik dit zitten maken:
.
Thuis heb ik een handgeverfd lapje bedrukt met een stempel waarop ik moertjes had geplakt:
Dit doorgequilt met rechte lijnen, er een gat uitgeknipt en de randen afgewerkt met een zigzagsteekje. Van een klein stukje overgebleven gelatine druk de lijnen aangezet door het te meanderen en dit ook met een zigzagsteekje afgewerkt.
Toen in het Wevershuisje de boel met de hand in elkaar gezet, op onderstaande detail foto is goed te zien hoe de moertjes gebruikt zijn:
.

This is what I made in the Leids Wevershuisje. At home I made a stamp with nuts (the kind that goes with bolts) on it and stamped on a piece of handdyed fabric. This I quilted in straight lines, I cut a hole in it and I satinstitched all the edges. Then I took a bit of leftover gelatine printed fabric, enhanced the print with thread and satinstitched it too.
This I took with me to the Wevershuisje, where I assembled it by hand.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat snel,nu al weer af! Goed, om meerdere toepassingen te gebruiken van het moertje. Mooi resultaat.( Misschien de strikjes achterwege laten?)Komen de andere bewerkingen beter tot hun recht?

Annelies zei

Erg leuk gedaan Margeeth !

Yvonne aka sommeke zei

Dus tijdens het demonstreren heb je dit prachtstuk ook nog afgewerkt? Onderdeel van je borduur-demonstratie?
Strikjes eraf? Hmmm.... misschien rond leggen?
Toch weer een bank vooruit Margeeth en een kus van de juf (maar dat ben ik niet, hé ;-)

Gerda van der Kort zei

Zo, wat ontzettend leuk gedaan Margeeth. Jij moet wel fantasie hebben zeg!

Margeeth zei

Misschien dat ik ze nog wat meer vast moet naaien, de strikjes, want nu zijn ze inderdaad erg overheersend. Voorlopig laat ik het zo want het was ook huiswerk.