donderdag 17 juli 2008

Ik heb altijd een liedje in mijn hoofd - de achtergrond

Omdat mijn zonneprint die ik had gemaakt voor het thema muziek van "De Uitdaging" niet goed gelukt was en ik het stofje had verprutst, moest ik opnieuw beginnen. Mijn eerste idee was een nieuwe zonneprint maken, maar toen zag ik een berichtje van Mieke waarin ze schreef dat ze eigenlijk niet echt iets met muziek had, dat ze hele dagen zonder kon. Bij mij is dat dus precies andersom, als het kan heb ik altijd muziek op staan en als ik geen muziek kan luisteren dan heb ik wel het één of ander in mijn hoofd, vaak ook klassiek werk. Hieruit sproot dan ook mijn tweede idee voor een quiltje met dit thema voort, iets met muziek en een hoofd, met als motto "ik heb altijd een liedje in mijn hoofd" (was dat niet iets van kinderen voor kinderen???). Ik ben eerst maar eens begonnen met het maken van een achtergrond, die is inmiddels klaar:

Nu 'alleen nog even' de muziek erop maken.
.
Because the sunprint I made for the music challenge of the group "De Uitdaging" didn't turn out the way I wanted (and I ruined the fabric) I had to start over. My first idea was to try and make another sunprint, but them I read a message from Mieke, in which she says that music is just not her thing, she can do without for days. I am just the opposite, I prefer to always have music around me and when that's not possible I often have something in my head, even classical music.
I decided to use this thought for my quilt which will be called "Ik heb altijd een liedje in mijn hoofd" (I always have a song in my head). I started making the background which is finished, the music will be appliqueed on top of it.

Geen opmerkingen: