zondag 20 juli 2008

Tentoonstelling in Frederiksoord

Gisteren ben ik een dagje op stap geweest.

Eerst naar Frederiksoord, waar in museum de Koloniehof nog tm 27 juli een tentoonstelling is te zien met werk van Annette Jeukens, Jaqueline de Jong en Laura Liebenberg. Ik had daar afgesproken met Nel en met Marijke van de Nederlandse dagboekquiltgroep. Marijke komt uit Groningen en Nel uit Drente vlak bij Stadskanaal, een hele andere kant op dan waar ik vandaan kom, dus hadden we maar ter plekke afgesproken. Altijd even afwachten of het dan ook echt lukt om elkaar te ontmoeten maar ook dit keer was het weer gelukt om elkaar tegen te komen. Is toch een stuk gezelliger dan in je eentje. Marijke had ook nog wat quiltjes van mij die nog bij haar lagen na de dagboek-tentoonstelling meegenomen, dus die kon ik ook gelijk meenemen.

De tentoonstelling was leuk om te zien, er hing mooi werk. De ruimte was niet heel groot, dus er hing niet heel veel, maar toch zeker de moeite waard om te bezoeken. Van de tentoonstelling zelf kan ik natuurlijk niks laten zien, wat ik wel kan laten zien zijn foto's van de beeldentuin:

drie ATC's die ik (door ruilen) heb gekregen van respectievelijk Jaqueline, Liesbeth en Annette :

en de lapjes die ik heb gestempeld in een inloop workshop bij Laura:


Omdat het toch bijna op de route lag, ben ik daarna nog doorgereden naar Raalte, naar de tentoonstelling van Cobi Brinkhuis en cursisten in Boerderij Strunk, maar ik heb al genoeg geblogd voor vandaag, dus daarover vertel ik morgen verder.

Yesterday I went to an exhibition with work of Annette Jeukens, Jaqueline de Jong and Laura Liebenberg in Frederiksoord. I met my friends Nel and Marijke from the dutch journalquilt group. The work that was shown was very beautifull, but because the exhibition is still on, I cannot show you any pictures of course. What I can show you are some pictures of the statue-garden, three ATCs made by Jaqueline, Liesbeth and Annette that I got by trading with them and some fabrics I stamped.

1 opmerking:

Ellen zei

Hallo Margeeth
Mooi gestempeld de lapjes ,leuk om te doen he.
De ATC die je geruild hebt vind ik ook erg mooi,ga binnen kort ook weer en paar maken ,kunnen we ook weer ruilen .
Groetjes Ellen