maandag 6 mei 2013

Quiltexpo Veldhoven

Gisteren ben ik samen met mijn schoonmoeder naar de quiltexpo in Veldhoven geweest. Ik had er niet zulke hele hoge verwachtingen van omdat er geen wedstrijd was maar alleen maar gasttentoonstellingen (de wedstrijd is in oktober maar de sluitingstermijn blijkt al op 1 mei geweest te zijn) maar het viel mij alles mee. Sommige dingen vond ik mooi, andere dingen vond ik minder mooi maar dat hou je toch altijd bij tentoonstellingen. Smaken verschillen nu eenmaal, wat de één mooi vindt, vindt de ander lelijk en andersom (je zult ook altijd mensen hebben die iets te mopperen hebben, die bijvoorbeeld vinden dat er teveel art hangt, of juist te weinig). Eén van de tentoonstellingen was een overzichtstentoonstelling van het werk van Colette Berends, dat toch wel heel indrukwekkend en fascinerend is, zeker zo allemaal bij elkaar. Nienke, de mevrouw die er bij stond (en ook alles met Colette geregeld had toen die nog leefde) vertelde dat dit hoogstwaarschijnlijk de allerlaatste keer zou zijn dat alle werken bij elkaar te zien zouden zijn, hierna gaat het de familie en en zal een deel worden verkocht en hopelijk een deel naar musea gaan. Ik heb een klein filmpje gemaakt van de foto's die ik maakte van een deel van de werken van Colette Berends (ik heb lang niet alles gefotografeerd, er hing nog veel meer).


Natuurlijk waren er ook veel winkeltjes, ik heb wel overal gekeken maar niets gekocht. Ik had een boekenbon en mocht van mezelf een boek kopen, maar die is ook ongebruikt in mijn portemonnee blijven zitten. Ik kon gewoon geen boek vinden dat én ik graag wilde hebben, én onbeschadigd was én in een winkel te koop was die die bon ook accepteerde.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Ook ik vond de tt van Colette erg de moeite waard en verdient zeker naar een te gaan! En natuurlijk erg leuk om jou te ontmoeten!