woensdag 3 februari 2010

Blauw (dagboekquiltje januari)

Dit is het geworden, het blauwe sneeuwverf experiment van zondag: 


Het is goed te zien dat de verschillende stoffen de verf verschillend opnemen én dat de rode procion die in één van de kleuren die ik gebruikt heb zit nét niet helemaal goed is opgelost en een soort stippenpatroon vormt.
Omdat het formaat A-4 is, is het ook gelijk mijn dagboekquiltje voor de maand januari.

I rinsed and washed the blue experiment I made last sunday. It is quite interesting to see how the different fabrics 'take' the dye in different ways and that the red that was in one of the colours has separated into tiny dots.
This little quilt is my journalquilt for januari.

5 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

leuk effect met die verschillende stoffen!

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Wat een leuk experiment. Ik heb het boek vorig jaar in Birminham gekocht en wil daar ook iets mee doen maar de dag heeft helaas maar 24 uur, ik kom gewoon tijd tekort. Deze blauwe lap is heel erg mooi geworden. De groene was trouwens ook heel goed gelukt. Zo krijg je mooie kleur verschillen maar toch in harmonie.

nadia zei

Leuk geworden Margeeth! Ik deze techniek zeker ook nog eens gebruiken....

Hetty zei

Dat ziet er leuk uit. Bij mij wacht alles nog even op een emmertje tijd!

Groetjes Hetty

hannie zei

Ondanks de "vlekjes" is het een mooi quiltje geworden! Ik heb bij mij ook gezien, dat die concentraties van rode verf bij sneeuwverven meer voorkomen!