zondag 28 april 2013

Een bonte stoet


Het thema voor de algemene tentoontstelling voor dit jaar is "Parade". Daar heb ik niet zoveel mee, dus ik had ook geen inspiratie. Totdat ik aan het opruimen was en een doos met gekleurde restjes tegenkwam. Parade, een bonte stoet trekt voorbij. Zo zie je maar weer, waar je je inspiratie soms vandaan kunt halen.

Op het blog van het quiltersgilde las ik een oproep dat ze eigenlijk graag nog wat meer aanmeldingen van artquilts zouden willen krijgen. De afgelopen twee jaar was er op de tentoonstelling al een apart hoekje voor art quilts. Als je daar aan mee wilde doen dan moest je je quilt al in februari aanmelden (terwijl de overige aanmeldingen tot 1 mei de tijd hadden) én een proefstukje inleveren. Dit jaar hoefden wij artquilters ons werk niet eerder dan de rest aan te melden (was ook wel een beetje raar, waarom de ene soort quilt anders behandelen dan de andere), maar het proefstukje moest nog wel. Vorig jaar had ik daarvoor een klein stukje van ongeveer 8 bij 12 cm ingestuurd (het proefstukje is zodat de selectiecommissie kan zien welke materialen en technieken gebruikt zijn en dat kleine stukje was daar groot genoeg voor), maar dit jaar moest dat maar liefst A4 formaat zijn. Dus gisteren heb ik nog halsoverkop van alle restjes van mijn grote quilt (die ik lekker niet laat zien) een klein quiltje gemaakt. Gequilt zoals mijn grote quilt én afgewerkt zoals mijn grote quilt:


A4 formaat, wat was dat ook alweer? Je houdt het niet voor mogelijk, ik heb een dagboekquiltje gemaakt!

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Leuk! Ook ik had geen inspiratie tot ineens... Nu nog wachten op de selectie!