donderdag 25 april 2013

Rust Roest - of buitenkunst, het vervolg

Afgelopen zaterdag en zondag was in Essen het evenement Colours of Africa 2013. Een onderdeel daarvan was een buitenexpositie, een tentoonstelling in het Karrenmuseum, waar de tentoongestelde werken buiten hingen en stonden (de naam zegt het al) en zouden worden blootgesteld aan de elementen.
Ik was ook uitgenodigd voor deze tentoonstelling, dit was mijn quiltje en zo hing het daar:



Onder een afdakje, dus met die blootstelling viel het wel mee. Als vulling had ik fiberfill gebruikt en als achterkant synthetische gordijnstof, met het idee dat als het quiltje nat zou regenen het wat sneller zou drogen en het weer er niet in zou komen. Toen ik het quiltje zondagavond weer meenam zag ik dat het weer er toch in was gekomen en natuurlijk in de gordijnstof die ik juist had gebruikt om dat te voorkomen (dat zal je altijd zien, hahahaha). Ik moest dus wel even nadenken wat ik met het quiltje zou gaan doen. Binnen ophangen was geen optie, maar weggooien was ook weer zo zonde. Maar, ik ben eruit, ik ga gewoon verder met het experiment en heb mijn eigen één-quilts-buitententoonstelling gemaakt in de achtertuin:



Hier hangt hij niet onder een afdakje en op een muur die de zon vanuit het zuiden krijgt, dus de blootstelling aan de elementen is veel groter. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat houden.
Wordt vervolgd.....

4 opmerkingen:

Ineke zei

Goed idee, ben benieuwd.

Hannie de Beer zei

Een leuk experiment! Hij is in het karremuseum toch wel mooi gebleven!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De buitenexpositie was wat mij ook trok naar de Colours of Africa. Maar alles zag er op het eerste gezicht als nieuw uit. De achterkant van je quilt niet gezien maar bij de roest op de stof past het weer in de stof achter wel. Waren de schroefjes op de stof om het te roesten of zijn die later toegevoegd?

Christel Sins-Camp zei

Succes met je minitentoonstelling annex experiment!