zondag 4 december 2011

Vogelboom

Vanmorgen met de hele familie sinterklaas gevierd, ik had mijn zwager die graag vogelvoer wilde. Nou hadden wij echt belachelijk vroeg lootjes getrokken, zo vroeg dat ik nog van een dierendagaanbieding van twee-zakken-vogelvoer-van-5-kilo-voor-de-prijs-van-één gebruik kon maken en ook nog geld over had voor een cadeaubon van het tuincentrum.
Alleen toen zat ik dus wel met het probleem "hoe maak ik in vredesnaam een surprise om 10 kilo vogelvoer heen?"
Uiteindelijk is het deze boom met vogeltjes geworden:




Hij staat in een doosje van bloembollen gevuld met ongeveer een kwart van het vogelvoer, de rest heb ik er maar apart bijgegeven (met een extra gedicht).

De sint kocht, heel gemeen,
twee zakken voor de prijs van één.
Voor de surprise veel te veel,
dit is het overgebleven deel.
Fopcadeau
Cadeau
Overflow

De vogeltjes zijn gemaakt van toiletrolletjes, ze bleken door de staart en de vleugeltjes nog heel aardig te kunnen vliegen ook, een soort papieren vliegtuigjes effect!

I made this tree with birds for "sinterklaas".

6 opmerkingen:

Shirley zei

Leuk gedaan, lekker creatief, en een heel goed gedicht!

Els zei

Wat een leuke suprise heb je gemaakt!

Ineke zei

Origineel idee.

mia zei

Je was dus een echte vroege vogel met je aankopen, surprise is leuk, was je zwager blij met de bloembollen?
gr.mia

Anoniem zei

Wat een kunstwerk!

Hannie de Beer zei

Een superleuke surprise!