dinsdag 5 april 2011

Recycling

Eén van de thema's voor de fibermailgroep was 'recycling' en dit was de opdracht die daarbij hoorde:
Maak een kaart van 15 x 15 cm. Probeer allerlei spulletjes te gebruiken uit de dagelijkse dingen: etiketjes, theezakjes, doppen etc.
Ik vond dit wel een leuke, dus heb ik deze kaart gemaakt:


De kaart is gemaakt met:
  • Een stuk oud laken dat ik had gebruikt om iets dat ik wilde verven af te dekken zodat het nat bleef (en dat dus was meegeverfd).
  • Drie envelopjes van theezakjes.
  • Een label van een zak uien.
  • Draadafval van het stofverven.
  • Negatieve delen van de applicatie van mijn 'hand in hand' quiltje
  • Stukje plastic folie (van een cd envelopje), gekrompen met het strijkijzer
  • Cadeaulint.
  • Grapefruit netje.

En intussen, in de achtertuin.....


One of the themes for the dutch fibermail groups was recycling and this was the assignment:
Make a fibercard measuring 15 x 15 cm (about 6"). Use all kind of stuff from daily life, like teabags, jarlids, etc. I made my card using:
  • A piece of old blanket which got dyed because I used it to cover something else when I dyed that.
  • Envelopes that were around tea bags.
  • Label that was on a bag of onions.
  • Threadthrash from dyeing.
  • Some negative pieces of my hand in hand quiltlet.
  • Piece of plastic foil (from a cd wrapper), which I shrunk with my iron.
  • Gift ribbon.
  • Grapefruit bag.
It was quilted by machine. The two toads were sitting in my backyard, they jumped away when I tried to take a picture of them, making an even better picture.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Jij hebt het thema echt goed uitgewerkt met allerlei gebruikte dingen.Leuk!
En de kikker is weer te voorschijn gekomen uit zjn winterplekje. Een goed teken: Voorjaar!

marion zei

wow wat een kaart is dat geworden......


ik maak mijn tomatensaus het liefst met verse tomaten, maar dat moet dan wel betaalbaar zijn.......Anders neem ik een blik. Het smaakt zoveel beter dan een pakje of potje.........


Ik heb je eindelijk toegevoegd aan mijn bloglijst....