vrijdag 22 april 2011

Draadjes

Omdat ik toch met verf aan de gang was, heb ik ook maar wat garens geverfd. Ik had 'tencel' (garen gemaakt van houtpulp) en katoen gekocht, heb dat op van die plastic kaartjes voor borduurzijde geregen en de helft daar van in de zakjes bij de stof gegooid en de andere helft, in een poging om kleurverloop te krijgen, in een apart bakje gedruppeld.


Ik vond dat druppelen eerlijk gezegd maar een gedoe, je druppelt al snel te veel, waardoor het kaartje met garen in een soort badje van verf ligt én ik vraag me af of alle draad echt wel geverfd is. Gistermiddag heb ik ook alle stoffen uitgespoeld en uitgewassen, die moet ik eerst nog even strijken voordat ik ze kan laten zien. De verfspullen heb ik alweer opgeruimd, de kinderen zijn vanaf vandaag vrij van school, jongste twee weken en oudste eerst vier dagen, dan moet hij vier dagen naar school en dan heeft hij nog een week meivakantie.

I also dyed some fibers, I put some "tencel" and cotton on those plastic cards and added about half of them to the dyebags and dripped dye on the other half.

3 opmerkingen:

Nienke zei

Mooi! En jij kan weer even vooruit. Het druppelen vind ik ook vrij eng, ik breng het daarom wel eens op met een sponsje, kun je ook nog even ´aanduwen´´ . En je hebt een magnetron inmiddels toch? Even in de magnetron en het perst de verf echt wel naar binnen ;-).

Hannie de Beer zei

Wat een mooie collectie garen heb je zo! Prachtig die kleuren Heel goed om ze eerst te wikkelen. Ik heb laatst wat strengen garen meegeverfd. Dom natuurlijk! Nou het koste me uren om het op de kaartjes te wikkelen.

Suus zei

Slim idee om het eerst op een kaartje te wikkelen.