zondag 31 oktober 2010

Verslag Jopies dromenquiltdag

Met een auto volgeladen vertrok ik gisterochtend om vijf voor half negen richting Epe. Het zou een uur en vijf minuten rijden zijn volgens de routeplanner, maar helaas hield die geen rekening met de alomtegenwoordige wegwerkzaamheden, dus ik was er iets later dan gepland. Nog wel op tijd hoor, alleen ben ik graag op tijd. Er was nog een plekje vrij naast Jaqueline, die ik ken van de quiltkletsers en van twee keer een quiltweekend, naast haar heb ik de hele dag gezeten. Nadat de dag om tien uur officieel door Jopie (de naamgeefster van de stichting en dus ook een echt persoon) was geopend is het eerste wat ik heb gedaan samen met haar door de grote doos vol weesblokken gaan en kijken welke blokken er bruikbaar waren voor de dromenquilts en welke niet (uiteindelijk hebben we maar een heel klein aantal blokken moeten 'afkeuren', omdat er bijvoorbeeld namen opstonden en dat mag niet, of omdat het een heel klein aantal niet-vierkante blokken waren, die toch ook weer konden worden gebruikt door ze te versnijden).

Ik heb me ontfermd over de vlinderblokken en heb van de vlinders + twee extra blokken van de verweesde blokken (bijna) een top gemaakt, het meeste werk was het even groot maken van de blokken door er strookjes omheen te zetten, dus ben ik niet verder gekomen dan stroken, de rest hangt nog met spelden aan elkaar en er moet nog een rand omheen.
 
 
Ik had mijn fototoestel wel meegenomen, maar zelf geen foto's gemaakt, gelukkig had Ingrid dat wel gedaan, klik hier voor het album met alle foto's en hier voor een uitgebreid verslag van de dag.
 
Yesterday I spent all day sewing for charity, I almost finished a top (the blocks I used were different sizes, I spent most of the day adding borders and cutting them to size). Pictures can be seen here.

8 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een vrolijke top is het !

Ingrid zei

Leuk om je in het echt ontmoet te hebben. Goede, gedurfde combinatie. Vlinders en pompoenen, rose/rood en oranje. Ik zou er niet opgekomen zijn. Maar het ziet er heel mooi uit.

(ps: 1e link naar het fotoalbum werkt niet)

Gina zei

Love the quilt. Just my colour scheme

Love and hugs Gina xxx

Lynn Cohen zei

Love the butterflies! Nice work. Nice to do things for Charity too.

Hannie de Beer zei

Het is echt een heel gezellige dromenquilt geworden. Je hebt wel hard gewerkt zeg!

IngridR zei

Leuk om met je gekletst te hebben.
En je top is geweldig!

Jantine zei

Hij wordt prachtig, daar kun je iemand heel blij mee maken volgens mij!

christina zei

Heerlijk vrolijk met mooie blokken.