zondag 17 oktober 2010

Mooi wit is niet lelijk

Omdat ik met het openbaar vervoer naar mijn werk ga, heb ik altijd twee fietsen. Een oude voor naar het station en een goede voor de andere dingen (voor fietstochtjes maar ook voor de boodschappen). Nou is mijn goede fiets alweer wat ouder (15 jaar) en begint last te krijgen van ouderdomsgebreken. DH heeft er naar gekeken en om de fiets weer op te lappen moet er behoorlijk wat geld in geinvesteerd worden en dat is de fiets niet meer waard. Bovendien is mijn stationsfiets echt erbarmelijk slecht aan het worden, hij zit vol met roest en er beginnen dingen af te breken. Nu waren het nog de standaard (erg onhandig maar geen onoverkomelijk probleem) en de stangetjes van het spatbord, maar ik moet er niet aan denken dat er vitale onderdelen breken, zoals bijvoorbeeld de voorvork (en dan helemaal als ik er op zit).
Dat was dus duidelijk, de oplossing voor dit 'probleem'  was 'doorschuiven'. Een nieuwe goede fiets kopen en mijn oude goede fiets degraderen tot stationsfiets. Nou ben ik nogal spaarderig aangelegd, dus kon er wel een nieuwe fiets af, maar voordat ik naar de fietsenwinkel ben gegaan, heb ik eerst even op het internet gekeken en daar vond ik deze fiets:


Een splinternieuwe batavus (met de bonnen er nog aan),  die als showmodel in een fietsenwinkel had gediend. Nou zou wit op zich niet mijn eerste keus zijn (want erg besmettelijk), maar ik vind hem wel erg mooi en het scheelde echt heel veel met de nieuwprijs en daar haal ik mijn neus niet voor op, het belangrijkste van een fiets is dat ie lekker rijdt en dat doet ie. Het enige nadeel is dat we er voor naar Apeldoorn moesten en dat was geen pretje vrijdagavond. Ik heb er gelijk een goed extra slot bijgekocht en vermom hem straks door er mijn oude fietstassen aan te hangen, maar hij moest echt even in volle glorie op de foto.
Volgens DH ben ik nu grootfietsbezitter!

Because I use public transportation to travel to and from work, I need two bikes. An old one to go to the railway station (which is notorious for getting your bike stolen)  and a good one for all other things (like bikrides but also shopping). My good bike is getting old (15 years) and starts showing old age defects. DH checked it out and in order to make the bike allright again we have to invest a substantial amount of money, which it just isn't worth anymore. Besides, the bike I use to go to the railway station is getting truly bad, it is totally rusted and things start to snap off. Untill now just minor things which are inconvienent when broken, but I do not want to find out what happens when vital parts give up (especially while I am on it). 
So, that was clear, the solution for this problem was buying a new good bike and degrading my old good bike to go-to-the-station-bike. Luckily I am quite a good money saver, so this was not a problem. On the internet I found this bike, a brand new batavus from the store which had served as demonstration model. Allthough I would never intentionally pick white for a bike (you see al the dirt on it) I really like it and it was much cheaper then another colour which is not to be sniffed at. I will make it look less nice by putting my old bags on it (and have of course bought a good quality lock) bur I wanted to show it to you looking its best.


2 opmerkingen:

Hubertine zei

Hartstikke mooie fiets! Heb zelf ook een witte fiets, met rode fietstassen, ik zie hem altijd meteen overal staan. Die witte fietsen knallen eruit! Veel plezier ermee!
Groetjes Hubertine

Hannie de Beer zei

Je kunt weer lekker fietsen,zonder gevaar voor mankementjes. En ook mooi de blitz maken, want het is een superfiets!
Veel plezier ermee!