zondag 24 oktober 2010

Herfstvakantie en "coyote chase"

De afgelopen week hadden mijn kinderen herfstvakantie. Ik lees op verschillende blogs dat moeders dan fijn tijd kunnen besteden aan hun hobby, hoe ze dat doen begrijp ik niet, maar ik hou ik het algemeen juist minder tijd over. En dan zijn mijn kinderen op zich helemaal niet vervelend of zo, maar je hebt er gewoon meer werk aan. In ieder geval het obligate 'pannenkoeken-bakken-in-de-vakantie'  (ooit heb ik eens twee vakanties achter elkaar pannenkoeken gebakken en toen was het dus 'een regel'). Verder had ik de klerenkasten al uitgezocht en ontdaan van te kleine kleren, maar er moest natuurlijk wel het één en ander aangevuld worden en dat hebben we ook gedaan. De kamers van de heren moesten ook eens grondig opgeruimd, je kan wel zeggen dat ze het zelf op moeten ruimen, maar als je er niet bij gaat staan wordt dat ook niets. Ze moeten het ook wel bijhouden, maar met het huiswerk, muziekles en zwemles komt het er toch niet echt van, dus dat moet dan ook in de vakantie. We zijn ook nog een dag naar Tiel geweest om wat oude vriendjes op te zoeken, want die missen ze toch wel erg en dan is de vakantie toch wel aardig gevuld. Als je dan bedenkt dat ik ook nog om de haverklap in moest grijpen omdat er weer een ruzietje uit de hand liep, dan is het wel duidelijk dat ik niet erg aan quilten toe ben gekomen deze week.
Maar goed, maandag dinsdag (helaas hebben ze morgen alletwee ook nog een studiedag, waarom moet dat toch altijd na de vakantie?) gaan ze weer naar school, dan heb ik weer wat lucht.

Wat ik nog wel gemaakt heb, is dit blokje voor de Dear Jane, Coyote Chase:


This is block i-11 of Dear Jane, Coyote Chase. This is about as much quilting as I got the chance to do last week, because my children were home all day for fall break. I have heard about mothers who manage to do a lot of quilting when their children are home from school, sometimes even more, I do not understand how they do that, because my days are filled doing things for and with the children.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Zo was het hier ook altijd Margeeth. Leuk dat ze vakantie hebben,maar ook weer heel fijn,dat die voorbij is!
Een apart blokje heb je gemaakt. Mooi door zijn eenvoud!

Nienke zei

Ik probeer ze ook telkens te enthousiasmeren voor gezamenlijke creatieve uitspattingen, zonder veel succes overigens ;-). Inderdaad heel subtiel mooi blok.

Yvonne aka sommeke zei

Zo, ben weer bijgelezen en bijgekeken!
Mooie DJblokken weer en knappe fiets!
De laatste drukke uren, morgen is 't weer school!