dinsdag 11 augustus 2009

Restverwerking

Steeds als ik iets maakte met zelfgeverfde stoffen gooide ik de restjes in een schoenendoos, die ik dus bij het opruimen van de zolder (hoe kan het ook anders) weer tegenkwam. Ik ben ze in eerst in stroken aan elkaar gaan zetten en heb er daarna dit quiltje van gemaakt.


Aan de achterkant zit een mislukte transfer van de vlinder, lekker zacht dus heb ik er een little quilt of love van gemaakt.

Bij de reacties stond een paar dagen terug trouwens nog de vraag of ik een cursus had gevolgd voor het verven van stof. Nee, niet echt maar ik heb wel een cursus vrije quilt gevolgd bij Dreamline en daar kregen we als huiswerk een opdracht met verven. Zo ben ik begonnen en verder heb ik gewoon heel veel recpeten en ideeën van het internet geplukt.

Every time I made something with my handdyed fabric, I put the leftovers in a shoebox. While cleaning out the attic I (of course) found this shoebox. I just started sewing the fabric together in strips and then made this little quilt with it. I used a failed butterfly transfer for the back, nice and soft so I turned it into a little quilt of love.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat er iets leuks gemaakt kan worden, met de "afval"strookjes!Weerr een gezellig little quiltje!

Lynn Cohen zei

Very very sweet.