donderdag 20 augustus 2009

De eenzame eik

Als dit op mijn blog komt, ben ik al onderweg naar de grote quilttentoonstelling in Birmingham en ben ik als het goed is al bijna op Schiphol.

Ik verwacht tm zondag niets van me te laten horen, maar ik kan nog wel even de quilt die ik naar deze tentoonstelling had ingestuurd laten zien:


en een detail:
.
De eik staat in het bos van Amerongen, ik heb hem nageborduurd (toen de quilt al klaar was) van een foto die ik van deze boom maakte,. Het gevolg was dat de quilt wel een beetje trok, maar door hem op het tapijt vast te spelden en goed nat te maken heb ik dat aardig op weten te lossen. Nu maar hopen dat dit nu nog steeds het geval is en hij een beetje netjes hangt. Hij valt in ieder geval wel op qua kleur, ik had hem even in de slaapkamer boven ons bed en DH vroeg of ik hem alstjeblieft wel wilde halen, hij kon niet slapen met zo'n lichtgevende quilt boven zijn bed (grapjas).
.
When this post appears on my blog, I will be on my way to the big quiltshow in Birmingham. I expect not to blog untill sunday, but I can show you the quilt I have submitted for this show.
It is called the lonely oak and is inspired by a picture of a lonely oak I took in the forest of Amerongen. I embroidered it when the quilt was already finished, which caused quite a lot of distortion. Luckily I was able to block this out, I hope it was permanent and my quilt will look good at the show. The colour will probably stand out, DH said it almost gave light by itself.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ziet er prachtig uit Margeeth! Heel bijzonder de boom over de "boom"blokken heen geborduurd. Ik denk dat je er veel succes mee hebt in Birmingham. En de tekst erover doet het ook goed!

Lynn Cohen zei

Absolutely beautiful. I hope you win at the show. Enjoy yourself.

Sandra zei

Mooi geworden Margeeth!

Corryna zei

Mooie quilt!

Gina zei

I'll look out for it as I'm going to Birmingham on Sunday

Love and hugs Gina xxx