donderdag 27 augustus 2009

Dagboekquiltje voor juli

.
In het weekend voordat ik naar Birmingham ging, heb ik eindelijk de tijd gevonden om mijn juliquiltje te maken en in het album te zetten. Naast heel veel opruimen en schoonmaken omdat het huis te koop staat, heb ik in juli en de eerste helft van augustus heel veel stof geverfd, gestempeld, shibori, gezonneprint, gebatikt en een poging tot zeefdrukken gedaan (wat allemaal nog meer schoonmaken tot gevolg had), dus daar gaat mijn quiltje over. Ik heb het niet echt gequilt, maar er met een dubbele draad allemaal woorden die te maken hebben met verven in geborduurd:
.
En over Birmingham gesproken, hier vond ik nog wat foto's.
.
The weekend before I went to Birmingham, I finally found the time to produce my journalquilt for July. Besides cleaning and tidying (because of our house being on the market) I did a lot dyeing, stamping, shibori, batik, sunprinting and an attempt at screenprinting (all of which caused even more cleaning), so I made a quiltlet about it. I 'quilted' it by embroidering words about making your own fabrics on it.
Talking about Birmingham, I found some more pictures here.

3 opmerkingen:

Jantine zei

Wat heerlijk veel foto's van Birmingham, het was volgens mij heel leuk. En je dagboekquiltje, hoezo niet gequilt? Dat borduren is volgens mij ook een manier van quilten.

Shelina (formerly known as Shasta) zei

This is beautiful. Thank you for sharing your quilt show pictures with us as well.

Hannie de Beer zei

Een bijzonder goedgekozen thema! Apart om alle tekst te borduren! Het is weer een mooi werkstuk geworden!