woensdag 11 februari 2009

Het eerste ding dat je ziet als "focal point"

Zoals ik gisteren al schreef, liep ik een week achter met de ATC challenge van textile challenges, dus heb ik er nu twee in één week gedaan. De tweede heb ik gedaan zoals de bedoeling was, toen ik de e-mail zag ben ik gelijk gestopt waar ik mee bezig was en ben een ATC gaan maken. Het was de bedoeling dat je een niet-quilterig 'ding' opzocht dat geschikt was voor op een ATC, dit als 'focal point' gebruikte, er vier andere materialen bij zocht en er, binnen de 20 minuten een ATC van maakte. Toen ik de e-mail las zat ik achter mijn bureau, dus ik heb de bovenste la opengemaakt en vond daar een doosje paperclips, dus dat werd een rode paperclip als focal point. Verder heb ik een stukje zelf gestempelde stof gebruikt, het stempel dat ik gebruikt heb was van Els van Baarle en was opgebouwd uit stukken touw. Dit is het enige andere materiaal dat ik gebruikt heb, ik was zo snel begonnen dat ik het niet helemaal goed had gelezen en dat cijfer 4 had gemist.
Ik heb er 24 minuten over gedaan om deze ATC te maken, maar dat was wel inclusief het op de grond kieperen en weer opruimen van een doos met klossen garen. De ATC is heel anders dan wat ik ooit gemaakt heb, veel simpeler, ik vind de manier waarop de zwarte lijnen de vorm van de paperclip volgen heel interessant.
.
Like I wrote yesterday, I was one week behind with the challenges on 'textile challenge' so this week I did two. The challenge was to drop everything you were doing, go to an non-quilting area in your home, grab the first suitable object which could be used on an ATC, choose four additional materials and create an ATC with them, within twenty minutes. When reading the message I was at my desk, so I opened the top desk drawer and found a box of colored paperclips (? do you call them this in english?). So, my focal point became a red paperclip. I then found a piece of coarse fabric that was hand printed with a hand made stamp (with loops of rope), followed the lines with black thread and hand sewed my paperclip on it. It took 24 minutes to make it including knocking over a box of thread and picking it off the floor (have cat). I like the way the black lines echo the paperclip, it is totally different from my other work.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het is zeker een heel interessante ATC geworden! Temeer omdat ik dacht dat de ondergrond ook in de vorm van een paperclip was gestikt. Was dus al een bestaande afdruk. Hij lijkt er voor gemaakt! Heel goed gevonden Margeeth!

Lynn Cohen zei

yes we call this a paperclip in English too. I came to see this after looking at your larger piece. Wonderful spin off it is too. I like the design here and there as well.