zaterdag 21 maart 2009

Boek en ATC

Na de afgelopen weken, om de jaarrekening op tijd af te krijgen en de stukken bij de accountant, flink te hebben overgewerkt (tot en met aan op zondag toe) heb ik het deze week maar een beetje rustiger aan gedaan op het werk.
Ben 's middags wat eerder weggegaan om even op het boekenfestival in Nieuwegein te kijken. Vorig jaar was ik al een keer geweest, in Utrecht en toen vond ik het helemaal geweldig, maar nu viel het me een beetje tegen. Er lagen wel veel boeken, maar veel had ik al in de winkel zien liggen en ze waren hier zelfs niet eens goedkoper. Ook lagen er erg veel boeken die ik de vorige keer dat ik er was ook al had zien liggen.

Ik heb dus ook niet veel gekocht, maar me beperkt tot een cadeautje voor mijn schoonmoeder (dat ik hier niet laat zien, ze heeft wel geen internet maar je weet maar nooit), het gratis boek, een klein boekje over Monet én ik ben bezweken voor dit boek:

Image and video hosting by TinyPic

Een fotoboek over de Amazone, met niet alleen mooie foto's erin, maar ook hele interessante, zoals deze:

Image and video hosting by TinyPic

Of deze:

Image and video hosting by TinyPic
.
Gisteren kwam er ook nog iets leuks met de post. Deze ATC van Linda uit Australië:

Het is een zonneprint waarvan ze de contouren met gouddraad heeft 'omquilt'. Heel eenvoudig eigenlijk, maar o zo mooi!
.
After putting in a lot of extra time at my dayjob, in order to finish the annual financial overview and get all the stuff to the accountant, I took a semi-bread last week. I did go to work (there's still a lot to be done) but went home early one afternoon in order to visit a book market. Allthough the market was not nearly what I expected from it I fell for and bought a lovely book with pictures of the Amazon. Nice pictures to look at and inspiring textures (I also bought a birthday gift for my mother in law, which of course I am not going to show, you never know).
And yesterday a lovely ATC made by Linda from Australia arrived in the mail. It is a sunprint that she quilted with golden thread. Real simple actually but very very beautifull.

4 opmerkingen:

Linda Robertus zei

Fijn dat hij goed aangekomen is en leuk dat je hem zo mooi vindt!

Corryna zei

Mooi boek Margeeth! Ik hou ook van zulke boeken. Liefst met veel mooie foto's en weinig tekst :-)

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's in het boek! Een goede aanwinst,om veel inspiratie op te doen!

Anoniem zei

Omdat we nogal problemen hadden met de pc, kon ik een aantal dagen geen blog's lezen. Nu ben ik weer wat bij! En kan meteen je mooie ATC bekijken! Ik was vanmiddag ook in Tiel bij de tentoonstelling. Heel mooie quiltjes gezien,o.a. jouw bloeiende kersenbomen.Prachtig! En je andere quiltje, ook heel apart,en heel mooie warme kleuren!