zaterdag 14 juni 2008

Welpie-land

Op dit moment is het EK aan de gang, Nou heb ik dus echt helemaal niks met voetbal en de rest van het gezin ook niet, dus ik breng het EK door in zalige onwetendheid. Ik weet niet eens of Nederland nog meedoet of dat 'we' er al uitliggen en dat wil ik graag zo houden.

Maar, je er echt helemaal voor afsluiten kan natuurlijk niet. Zo moesten we voor quilten speciaal twee driedimensionale collages maken van restjes afvalhout en andere troep die in je schuur rondhangt en er om vraagt om gebruikt te worden. Nou had ik net de schuur opgeruimd en een hele boel rondslingerende troep in de container gegooid (zal je altijd zien) maar gelukkig kon DH toch nog wat stukjes hout vinden. Samen met twee prachtige dode takken die ik vond bij het snoeien van een struik en een half volle pot groene verf die al minstens vijf jaar in de schuur stond (en wonder boven wonder nog goed was) heb ik er een soort landschapje van gemaakt. En toen kwam dus die supermarkt die op je kinderen past met welpies. Ik heb er een paar uit de grijpgrage handjes van de kinderen weten te houden en in mijn landschapje gezet.
En verhip, ik heb een EK sculptuur gemaakt:

This month are the European soccer championships. I don't like soccer, but it's everywhere, no escape. For 'Quilten speciaal' we had to make two three dimensional collages of bits and pieces that are lurking about in your garage and ask to be made into something. We don't have a garage and I had just cleaned out the shed and tossed away a lot of junk.... Fortunately DH had some materials that he was more than happy to saw into pieces. Together with two dead branches and an old can of green paint (that was stil OK), I made this little landscape. And when our supermarket came with little lions because of the championships, I rescued some of them from the hands of my children and added them. Oh my, I made an championship sculpture.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Ziet er leuk uit zo, toch nog een beetje voetbal bij jullie thuis.