zaterdag 18 december 2021

Seminole, of hoe raak je uit een quiltdip.

Wie mij kent weet dat er de laatste anderhalf jaar wat dingen zijn gebeurd in mijn leven. Niet heel schokkend hoor, maar wel genoeg om weinig ruimte in mijn hoofd te laten voor creativiteit. Ik had daardoor ook al twee thema's gemist van onze groep De-Uitdaging en toen was ik óók nog aan de beurt om het thema voor 1 december te verzinnen. Om weer een beetje op gang te komen was ik een beetje aan het prutsen met een boek "Simply Seminole" wat ik in de kast had staan en dat zijn allemaal strepen dus dat werd mijn thema: Strepen. En dit is mijn quilt geworden:

Hij is gemaakt van commerciële batiks waarbij ik ook niet mijn mooiste stofjes heb gebruikt. En ik ben er nu ook achter dat de Seminole techniek niet bepaald mijn ding is. De rechte banen gaan nog wel, maar als je onder een hoek gaat naaien dan krijg je schuine kanten from hell aan de zijkanten. Hij is machinaal gepatcht en gequilt.

De strepenquilts van de andere leden van onze groep zijn hier te zien.
 

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Je hebt er ondanks alles toch een gezellig werk van gemaakt!
Hopelijk komt je inspiratie weer terug!

Shirley zei

Dat heb je dan toch even mooi geflikt, rijtjes en streepjes. Het is zo ellendig als je geen fut hebt om iets origineels te bedenken, dat deel zit gewoon op slot in je hoofd. Hopelijk staat het nu op een kier, zodat je jezelf op eigen geverfde stoffen weer kan storten.