maandag 9 augustus 2010

Voorzichtig weer op gang komen

Zo, de dozen zijn allemaal uitgepakt (tenminste de dozen voor het algemene huishouden, de dozen van de kinderen, de dozen met kleding en mijn 'creatieve dozen', DH heeft nog wel wat onuitgepakte dozen staan, maar dat is zijn probleem), alles is ingeruimd en er hangen beneden zelfs al weer dingen aan de muur. Dus heb ik eindelijk weer de tijd om iets creatiefs te doen. Alleen, na bijna twee maanden helemaal niets met textiel gedaan te hebben, moet ik echt weer even op gang komen en dat valt nog niet mee.
Het beste dat ik in zo'n geval kan doen, is gewoon beginnen en dan met iets kleins met een vast thema, zoals bijvoorbeeld de abstract challenge, waar we elke maand een abstract quiltje n.a.v. een thema maken van 21 bij 21 cm.
Het laatste quiltje dat ik maakte was van de maand mei, dus ben ik maar eens begonnen met het quiltje voor de maand juni, waarvan het thema 'gardening'  (tuinieren) was. En dat tuinieren heb ik heel letterlijk genomen, ik ben mijn quiltje bij elkaar gaan tuinieren.
Ik ben begonnen met het uitzoeken van een mooi lapje vilt (ooit eens in Veldhoven gekocht bij 'de Hongaar') en heb daar fibers (als gras of bloemstengels?) opgenaaid:


en net als bij een echte tuin, moest ik toen ook hier wachten om te zien wat er op zou komen (niet uit de grond, maar in mijn hoofd).

All boxes have been unpacked (at least, the boxes with household stuff, the boxes with the childrens stuff, with clothes and my creative stuff, DH still has some unpacked boxes, but that is not my problem), eveything is put in its place and we even have stuff on the downstairs walls. So I finally have time to do something creative again. Its just that after two months of doing absolutely nothing fiberrelated I really need some getting into the flow again, which isn't easy.
The best thing I can do is just start something small with a theme I haven't thought of myself, like the abstract challenge, in which we make a small abstract quiltlet of about 21 by 21 cm with a topic each month.
The last quiltet I did was for the month May, so I just started with the quillt for june, which topic was 'gardening' . And I just took the gardening quite litterally, I just started gardening this quiltlet.
I started with a nice piece of felt and sewn some fibers on it (grass or flowerstems?) and just like with a real garden, I then had to wait to see what comes up (not from the ground but ideas in my head).

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een heel veelzeggend quiltje! Door het materiaal en eenvoud is het erg mooi!

Aart zei

Dit is inderdaad langzaam beginnen, maar als je even wacht gaan er misschien wel bloemen bloeien, het regent zo af en toe, dus het is groeizaam weer.
http://quiltaart.blogspot.com