vrijdag 6 augustus 2010

Stenen soep is weer terug

Ruim een maand terug schreef ik over de 'stone soup' top die ik had gemaakt en die naar AustraliĆ« zou gaan om te worden versneden voor een groepsquilt voor 'Art quilts around the world'. Inmiddels is de top op en neer geweest naar AustraliĆ« en is hij weer terug.  Of tenmineste, tweevijtiende ervan, want de rest is door Kathryn, die hem in vijftien delen had gesneden vervangen door stukjes van de tops van de andere deelnemers.
En dit is wat ik terugkreeg:


Ik ga eerst maar eens beginnen met het erafhalen van de papiertjes met de namen en daarna moet ik eens heel hard denken hoe ik dit aan elkaar ga maken en daarbij een paar moeilijke beslissingen nemen; zoals naai ik de stukken zo aan elkaar of probeer ik de afbeelding zo goed mogelijk te laten aansluiten; of naai ik ze alleen maar aan elkaar met een zigzagsteekje zonder ze verder te quilten zoals ik van plan was, of quilt ik hem toch enigszins door, want in sommige stukken zit nog helemaal geen quiltwerk.

Just over a month ago I wrote about the 'stone soup' top I made and which was going to Australia to be cut up for a group project for 'Art quilts around the world'. Well, the top has been to Australia and back again. Or at least, twofifteenth of it, because the rest of it has been replaced by Kathryn for pieces of the tops from other participants.
On the picture you can see how it looks like now. I guess I will just start removing the pieces of papers with the names on it and then I am going to think how I will sew this together, taking some tough decisions in the process like how important is it that the picture matches and will I leave the pieces like they are (as I planned) or do I have to add some more quilting.

4 opmerkingen:

hannie zei

Echt een soepje! Ik ben benieuwd wat jij er van Maakt? Ik zag ze ook op de blog van Linda.Totaal verschillende stukjes. Succes ermee!

Marloes zei

ik heb ze ook net weer terug gekregen. Vind het een behoorlijke puzzel, maar wel leuk! Ik zal binnenkort ook een foto op mijn blog zetten

Shirley zei

ooh dat ziet er al mooi uit zo, lekker bont.

christina zei

Dit is weer eens wat anders dan de blokkenruil etc.
Hoe je het aan elkaar moet zetten kan ik je geen raad geven, maar ik zou er niet in gaan snijden, maar het laten zoals het is.

Ik vind dit wel een heel leuk intitiatief.