zondag 21 september 2008

Die kat voldoet niet.

Sifra kwam gistermiddag binnen met een levende spitsmuis. De muis werd losgelaten om eens lekker mee te gaan spelen, maar rende onder de deur door de trapkast in. En toen kon mevrouw haar speeltje natuurlijk niet meer vinden, dus heb ik de hele trapkast leeggehaald, de muis geprobeerd te vangen met een bloempot wat niet lukte en daarna maar gewoon opgepakt (hij zat sidderend in een hoekje) en buiten gezet. Ben nog gebeten ook, maar gelukkig niet door-en-door dus hopelijk is het extra goed handen wassen genoeg geweest om een enge muizenziekte te voorkomen.
En ik maar denken dat je dus een kat hebt om géén muizen te krijgen.....

Die kat voldoet niet, als kat.


Yesterday afternoon Sifra came into the house, carrying a mouse. She let the mouse loose to play with it but it ran through the crack under the door and hid in the closet. Sifra could not find her toy anymore in the stuff that is stored in this closet so I ended up emptying the entire closet, trying to catch the mouse using a flower pot and just grabbing it (it was sitting in a corner, very afraid) and tossing it outside. I got bitten in the process, but luckily not through the skin so hopefully the extra good handwash will be enough to prevent me getting scary mouse-diseases. I always thought you had a cat in order not to get mice.....

She is not a proper cat.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Margeeth,

In de loop van de jaren heb ik ervaren dat katten NOOIT een spitsmuis opeten...schijnbaar zijn ze niet lekker!

Dus Shifra is een ECHTE KAT!

Groetjes Hetty

Margeeth zei

Opeten hoeft niet, als ze ze maar niet levend hier in huis loslaat.

Corryna zei

Katten brengen muizen naar degenen die ze lief vinden. Ook vinden ze het leuk om met muizen te spelen. Als ze het niet meer doen, gaan ze ze opeten. Dit hangt ook weer samen met hoeveel ze hebben gegeten. Dus ik denk dat je wel degelijk een echte kat hebt.

Anoniem zei

ooo margeeth
heb jij die muis zomaar gepakt
met je handen
dat doe ik van lang zal die leven niet
ik ben als de dood voor ze.
ook al zijn ze dood, dan haal ik nog mijn man erbij wat een lievert he

Anoniem zei

Ik denk net als Corryna : Sifra bracht je een kadootje!
't Is aan jou om er blij om te zijn! LOL

Anoniem zei

Leuk he zulke cadeautjes! Saartje kwam met een kikker binnen, nooit geweten dat kikkers kunnen gillen! Ik heb een kartonnen doos over de kikker gegooid en er een plankje onder geschoven en toen buiten gezet. Ik vind je erg dapper dat je de muis vast durfde te pakken!
Groetjes