zondag 28 september 2008

Quiltbee

Eén van de leukere dingen van het quilten is het lid zijn van een bee. Nou quilt ik al ongeveer tien jaar, maar ben eigenlijk nog nooit naar een echte bee geweest. Het tijdstip van ontmoeten kwam niet uit, of het was te ver, of de groep was vol, of ze waren strikt traditioneel en zo kwam het er gewoon niet van. Wel ben ik lid van een aantal internet groepen en gisteren was er een door één van de leden van één van deze groepen georganiseerde ontmoetingsdag waar ik heen kon.

DH vroeg wat je nu eigenlijk doet op zo'n ontmoetingsdag. Nou, mensen ontmoeten die je alleen van de e-mail kent, elkaars quilts bewonderen, winkelen in het aanwezige winkeltje (als dat er is tenminste) en voornamelijk kletsen. O ja, en er was ook nog een workshopje, we hebben een bloemetje gemaakt maar als je het veel te druk hebt met kletsen dan krijg je dus dit:

Het origineel was een heel schattig viooltje, maar mijn eerste gedachte toen mijn bloemetje klaar was, was "wat een gedrocht".
.
Het aanwezige winkeltje, de Bricoleur uit Amsterdam, had behalve de gewone katoenen patchwork stoffen ook iets heel bijzonders, een hele grote berg flinke afsnijdsels van een modeatelier voor een habbekrats. Katoenen stofjes heb ik genoeg, maar voor de moderne quilts kan ik wel wat bijzondere stoffen gebruiken, dus heb ik twee volle zakken
met prachtige gekleurde zijde, diepzwart fluweel en nog een paar hele enge gouden stofjes op de kop getikt.

.

I have been quilting for about ten years now, but I have never actually been to a quiltbee. I am am member of quite an amount of online quiltingbees though and yesterday I went to a meeting of one of those groups. DH asked what one does at such an occasion, well, one gets to meet people one nows only from the internet, one gets to admire each others quilts, one gets to shop in the in house shop (when there is one) and one gets to chat with each other. Oh and most of the time one also does a small workshop, we made a little flower but with all the chatting it turned out very crooked.

The in house quiltshop had a lovely surprise, aside from the regular cottons, they also brought a big pile of designer scraps for a very good prize. I do not need cottons, but I do need other fabrics, so I bought me two bags filled with silks, velvets and scary golden fabrics, with which I am really pleased.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

een leuke dag dus! en het bloemetje is mooi hoor!

Anoniem zei

Dat klinkt al een hele leuke dag met ook nog een goede opbrengst.

Anoniem zei

jullie hebben blijkbaar een leuke dag gehad.En ja kletsen hoort erbij.

Anoniem zei

't Was een leuke dag, dat is het voornaamste toch?
En dat bloemetje van jou is misschien geen viooltje maar wel een bloemeke!

Anoniem zei

Hallo Margreeth
Je hebt mooie zijden lapjes gescoord gisteren. Toen ik mijn zak thuis leegmaakte rolden er rose en paarse lapjes uit, ik had waarschijnlijk een rose dag gisteren.
Groetjes Dorien

Janny de Roo zei

hhi, zo'n dag moet je "gewoon"over je heen laten komen. Je hebt genoten dus...!
groetjes, Janny