zondag 25 mei 2008

Een geest gezien.

Van de week keek ik op het blog van Emmy en moest toch even slikken, de poes in deze post lijkt toch wel heel erg op Jenny, zelfs de leeftijd klopt. Toen Emmy de vorige keer met de dutch bagladies bij mij op visite was, zei ze al dat Jenny zoveel op haar eigen poes leek, nou de gelijkenis is sprekend. Toch een beetje alsof je een geest ziet. Ja maar, jij hebt Sifra nu toch? Jaha, maar Sifra is de vervanging voor een kat, niet de vervanging voor Jenny (en bovendien is Sifra heel anders). Bij ons in de straat woont trouwens, een huis of zes verderop, nog een poes die ook sprekend Jenny is. Deze poes had ik toen Jenny nog leefde natuurlijk ook al vaker gezien, dus daar ben je dan toch beter op voorbereid.

En deze ATC kreeg ik van Anne uit Frankrijk:
ze maakte altijd geborduurde ATC's (ik had er al een keer eentje van haar gekregen met een boot en nu kreeg ik er ook nog eentje met een lief roze muisje, maar die kreeg ik niet goed gescand) maar nu wilde ze ook iets met stof proberen.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik hem niet op zijn kop heb geplaatst. Ik vind hem met de punt van de driehoek omhoog heel erg mooi, net een klassiek gebouw, maar als je naar de hartjes knoopjes kijkt dan moet hij misschien toch zo:

This ATC I received from Anne in France. She used to make embroidered ATC's but wanted to try something different, so made this fabric one. I like it very much, it's like an arch in an baroque building, but I have some doubts about whether I haven't put it upside down, considering the heart shaped buttons.

When I was checking out Emmy's blog, I was somewhat startled when I saw this post. The cat looks just like Jenny, even her age is the same. Creepy, it's like seeing Jenny's ghost. But now you have Sifra? Yes, I have, but Sifra is the replacement for a cat, not for Jenny (not to mention that she is totally different). It's funny, in our street, just five houses away, lives a cat who looks also just like Jenny. I know she lives there and see her all the time but because I know this I know it is not Jenny, so that doesn't bother me at all.

Geen opmerkingen: