donderdag 22 mei 2008

De wijde wereld in


Inmiddels zit mevrouw dus ook al buiten. Was nog helemaal niet de bedoeling want ze was er nog maar net ruim een week, maar gebeurd is gebeurd.
Had je dan niet beter op kunnen letten hoor ik nu denken. Ja, maar ik heb ook kinderen en die denken er niet altijd aan. En aangezien ik mezelf nog steeds niet in tweeën kan splitsen is ze er toch uitgeglipt.

Dus dinsdagmiddag zat ze ineens in de tuin en ze liet zich ook niet meer vangen (blazen en slaan, want bang, dus niet medisch verantwoord). Ze is een paar uur buiten geweest, ook bij de buren (waar Jenny jaar hele leven nooit geweest is) en toen kwam ze uit zichzelf weer naar binnen. Ik heb haar pas eten gegeven toen ik zeker wist dat er niemand meer naar buiten moest en 's avonds kwam ze weer gewoon lekker de hele avond op schoot liggen. Ja en toen ik naar bed wilde gaan weer voor de deur gaan zitten miauwen, maar die hebben we dus lekker dicht gelaten. Hele nachten buiten lopen lellebellen vond ik nog wel erg voorbarig.
Gistermorgen wilde ze eerst naar buiten, en is ze de hele dag buiten geweest, met de deur open, zodat ze weer terug naar binnen kon. Echt kapot ben ik er niet van, maar ze komt steeds weer terug dus ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit. Sifra heeft het in ieder geval reuze naar haar zin, ze is echt helemaal blij en de macho buurkat, die hier alle katten terroriseerd heeft ze gewoon op zijn neus gemept. Ik vraag me nu alleen af hoe ze haar in 's hemelsnaam 2 jaar lang op een appartementje (2 hoog) in Amsterdam hebben weten te handhaven.

En omdat de deur toch open moest blijven staan, heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat van mijn (dubbel geverfde, want na het eerste verfbas veel te lichte) stofjes uit te spoelen:


Ik had andere verf gekocht, ook procion, maar dan van het merk "Jaquard" maar ben er niet echt weg van, de kleuren zijn fletser.

Well, miss Sifra has managed to get herself outdoors. Much too soon of course, she has only been here little more then a week and you are supposed to wait three weeks before letting a new cat outside. I can hear you thinking "you should have paid more attention". I did pay attention but unfortunately my children are children so they forgot. Youngest didn't close the door properly and out went Sifra. I tried to catch her but she wouldn't let me. The weather was good so I left the back door open and luckily she came back by herself. So now she can go outside if she wants. The second picture is of some of the fabrics I dyed. I actually dyed this batch twice, I used dyes of a different brand and the colors are much paler.

Geen opmerkingen: