woensdag 28 mei 2008

Boekomslag

Zoals hier al eerder gezegd zaten bij de nieuwste opdracht voor de dutch bagladies een aantal stoffen die ik helemaal niet mooi vond:

De twee stofjes bovenaan rechts heb ik in hun geheel gebruikt, van het stofje dat daar links naast ligt een paar kleine stukjes. En toen ben ik met de rest van dat laatste lapje gaan experimenteren. Wat draadjes angelina en ander goud spul dat ik uit een kerststukje heb gevist erop. Dan een stuk van die lila organza eroverheen en daar overheen meanderen met blauwe rayon. Vervolgens daar weer een stuk groen polyestervlies op en daar weer overheen meanderen met groene rayon alleen dan wat grover. Dit heb ik mee naar buiten genomen en behandeld met de verfstripper, er wat draadjes overheen genaaid en er een boekomslag van gemaakt:

(Mary, bedankt voor je hulp met de omschrijving van het boekomslag)
.
Omdat ik tevreden was met het resultaat heb ik alle ander lapjes ook zo bewerkt en in mijn quilt verwerkt. De quilt kan ik trouwens voorlopig nog niet laten zien, hij is aangenomen voor de algemene tentoonstelling van het quiltersgilde en ik vind het leuker om hem nog even geheim te houden.
.
As I said before, with the newest assignment for the dutch bagladies came a lot of fabrics I didn't like. So I used the onces I did like and started experimenting with altering the fabrics I didn't like. The bookcover I made with the first experiment, I already used a little piece of the original fabric in the quilt. I cannot show you the actual quilt yet, it has been accepted to the annual show of our national guild.

2 opmerkingen:

Isabella zei

Wat knap om van stoffen die jezelf niet mooi vind zoiets moois te maken.

Anoniem zei

leuk boekomslag !!!!!!!!!!
Mary