zondag 28 november 2010

Kerstkabouters

Sinds augustus van dit jaar ben ik lid van "De Lingelappers"; een grote bee in Gorinchem die tien keer per jaar bij elkaar komt (elke maand, maar in juli en december niet). Tijdens deze bijeenkomsten is er een show en tell, er is een bibliotheek met quiltboeken die je kunt lenen maar er wordt toch voornamelijk gekletst (en een beetje gewerkt). Iedereen neemt meestal haar eigen werk mee, maar soms is er ook een gezamelijk werkje (waarvan je dan weer mag kiezen of je er aan mee doet). In oktober werden er kleine uiltjes gemaakt, die vond ik op zich wel grappig maar niet leuk genoeg om te maken. Hetty maakte ze wel, hier kun je ze zien. Afgelopen woensdag was het een kerstknutsel, kerstkabouters gemaakt met een logcabinblok. Omdat ik het meer een werkje vond voor met de naaimachine heb ik het niet ter plekke gemaakt, maar het patroon mee naar huis genomen en deze twee in elkaar geprutst:

De kaboutertjes die de mevrouw op de bee bij zich had waren gemaakt om ergens op te zetten, ik vond het leuker om ze in de kerstboom te kunnen hangen, dus heb ze voorzien van lusjes aan hun muts.

The little christmas ornaments in the first picture I made from a log cabin block. Last wednesday I went to this bee I joined since august and they were the annual christmas-work.

Geen opmerkingen: