zondag 21 november 2010

Grrr, géén catalogus!

Eens in de twee jaar wordt er door een bekend naaimachinemerk een internationale borduurwedstrijd georganiseerd. De geselecteerde werken zijn t/m 8 februari nog te zien in Museum de Kantfabriek in Horst. Gisteren ben ik geweest en er zaten prachtige dingen bij. Van bekende namen zoals Dirkje ter Horst- Beetsma, Cherilyn Martin, Val Holmes en de dames Beany en Littlejohn (van die dunne boekjes) maar ook mensen van wie ik in ieder geval nog nooit gehoord had. Veel tweedimensionaal werk en ook een aantal objecten.
Twee jaar geleden was ik voor het eerst naar deze tentoonstelling geweest, in hetzelfde museum, toen had ik een catalogus gekocht van die tentoonstelling en van een eerdere tentoonstelling. Mooi uitgevoerde boekwerken, met foto's van de borduurwerken, de uitleg van de makers en hoe ze gemaakt waren, echt een genot om nog even door te bladeren. Ik was dan ook vast van plan om er van deze tentoonstelling ook weer eentje te kopen, maar helaas pindakaas, ze hadden ze niet, volgens de mevrouw van het museum waren ze dit keer niet gedrukt? Ze stelde voor dat ik de quilts dan maar zelf zou fotograferen (de vorige keer mocht dat niet) als ik een toestel bij me had en dat heb ik dus maar gedaan, maar ik vind het toch erg jammer dat er geen catalogus was, want dat is veel leuker.
Ik ga zelf geen foto's plaatsen, maar mocht je nieuwsgierig zijn geworden: hier en hier zijn een paar foto's te zien.

Yesterday I drove to Horst, to see the embroideries from the embroidery challenge "Landscape - let us travel". They were lovely. I wanted to buy a catalogue, but contrary to former challenge there were no catalogues, according to the lady from the museum they weren't printed..... I was allowed to take pictures of the embroideries, which I did, but it is not the same. Pictures of some of the works can be seen here and here.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Vandaag moesten we naar Venlo. De ouders van mijn schoonzus waren 60 jaar getrouwd. Een kerkdienst en koffie na. Toevallig las ik nog net voor we gingen jou bericht! Wat een bof! Zo konden we op de terugweg naar de TT in Horst. Prachtig toch! Net als jij vond ik het vervelend dat er catalogus was. Ik heb een Nederlandse beschrijving gekocht, en wat foto's gemaakt. Kan ik toch nog wat terugkijken!

marion zei

balen want een catalogus is een heerlijk leesboek