zondag 13 april 2008

Field of dreams

Blokje D-13 van de Dear Jane quilt, Field of dreams,zal veel traditionele quiltsters, ook die helemaal niets met de Dear Jane hebben bekend voorkomen.
Dit is namelijk het blokje dat wordt gebruikt als zogenaamd "Siggies". Quiltsters van over de hele wereld maken deze blokje, zetten hun naam, woonplaats, jaartal en vaak ook nog een leuk tekeningetje of stempel in het middenveld en ruilen die dan onderling. Sommigen hebben er zoveel geruild dat ze er hele quilts mee kunnen maken. Het leuke ervan schijnt te zijn dat je er contacten met quiltsters over de hele wereld mee opdoet. Schijnt, ik weet het niet zeker, want aan het ruilen van siggies ben ik nooit begonnen, je kunt immers niet alles doen. In het verleden heb ik er wel eens een paar gemaakt voor mensen waarvan ik wist dat die ze spaarden, maar meer niet.
In Nederland beheert Annelies een lijst om siggies mee te ruilen, als je zin hebt om mee te doen hoef je haar alleen maar een mailtje te sturen.

Block D-13, Field of dreams, of Dear Jane is the block that is used for so called siggie-swaps.

1 opmerking:

Annelies zei

Hallo Margeeth,

Wat leuk dat je een link naar mijn web-log hebt gelegd.
Ik beheer inderdaad de internationale lijst voor één op één ruilen van siggies. Er staan op het moment zo'n 550 dames en één heer op.

Het was voor mij heel raar het blok D-13 te maken voor de Dear Jane waar ik mee bezig ben. Ik hoefde ineens niets in het midden te zetten.