woensdag 9 april 2008

Experiment

Gisteren kwam ik er achter dat ik mijn maart quiltje helemaal was vergeten te posten. Bij deze dus:

Het is een experiment waarvoor ik een klein kant en klaar 'whole cloth' quiltje dat ik een keer voor een cursus had gemaakt en dat maar lag te liggen in de kast heb gerecycled. Ik heb er eerst angelina, wat 'paasgras' van het Kruidvat en organza overheen gemeanderd. Daarna een stuk polyestervlies van de bloemenwinkel. Ik wilde dat eerst met grotere krullen meanderen, maar omdat het dan wel erg saai werd heb ik eerst twee rozen gemaakt met roze en daarna de rest gemeanderd met geel. Toen de verfstripper erop gezet.
Het was een experiment met dat polyestervlies om te kijken wat daar mee zou gebeuren als ik het met de verfstripper bewerkte. Dus dat weet ik dan ook weer.

Yesterday I discovered I totally forgot to post my March journalquilt. It is an experiment for which I recycled a little whole cloth quiltlet I made for a course and was just lying there because I didn't really like it. I first meandered some angelina, easter stuff and a sheer over it. Then I took a piece of polyester fleece from the florist, embroidered the roses on top of that and filled in the rest with yellow thread. I used the heattool on it.
It was an experiment with the polyesterfleece, I wanted to see what happened if I used a heattool on it. So, now I know.

Geen opmerkingen: