zaterdag 12 februari 2011

IJs


Dit is mijn abstract challenge quiltje voor januari, met als thema "ijs".  Het quiltje is gemaakt van een stuk zwarte batik, een restje witte zijde en een heel klein stukje zelfgeverfde rode stof. Ik ben wel benieuwd of er iemand kan raden wat het voorstelt.

This is my januari abstract challenge quiltlet, the topic was "ice". I used a piece of black batik fabric, a scrap of white silk and a very tiny scrap of handdyed red fabric. I wonder whether someone can guess what it is.

PS Op het blog van Judith staan nog twee filmpjes (de laatste twee die ik maakte).

3 opmerkingen:

Irene zei

Ik gok op global warming. Smeltende ijskappen door opwarming van de aarde.
En als het dat niet is dan is het een vanilleijsje met een aardbei
;-)

Hannie de Beer zei

Het ziet er uit als een ijsbreker? of een onderzeeër? Of een sterke vergroting van iets?
Maar interessant is het wel!

Margeeth zei

Ha, In één keer goed, het is inderdaad een ijsbreker. Volgens DH (die in de scheepsbouw werkt) sloeg de vorm helemaal nergens op, maar als jij het gelijk ziet dan lijkt het toch wel ergens op (en het is per slot van rekening een abstract quiltje!).
De ijsschotsen zijn geinspireerd door een foto die ik ooit op een blog zag over het smeltende ijs van antartica door de klimaat verandering, dus wat Irene zei klopte ook.