donderdag 10 februari 2011

Hoe is het nu eigenlijk met de Sylvia's Bridal Sampler?

Nou, op zich heel goed, ik had alleen niet zoveel om te laten zien. Op 1 december 2009, dus alweer een hele tijd geleden, heb ik alle 140 blokken met de sashings ertussen laten zien en kondigde ik aan dat ik er een rand van "split Lemoyne stars" voor ging maken en dat heb ik dus ook gedaan. Omdat ik de schaal van de rand passend bij de schaal van de blokken wilde maken, werden dat halve sterretjes van 8 bij 4 centimeter. Dat werden dus wel 86 sterretjes en die heb ik in de trein en toen ik eenmaal verhuisd was in de bus in elkaar zitten zetten. Inmiddels zijn ze alle 86 af en aan elkaar gezet:


Nu moet er eerst een bies van 1 cm breed aan de top worden gezet en dan kunnen de sterretjes er aan. Ik heb besloten dat dat een heel mooi werkje is voor het quiltweekend in maart. Een leuk handwerkje waarbij ik kan kletsen (de allerbelangrijkste bezigheid bij een quiltweekend!) en intussen toch iets kan naaien.

Op het blog van Judith heb ik trouwens een verhaaltje gezet over een 'historisch moment'.
In the meantime, while traveling to and from work by bus and train, I finished sewing 86 split lemoyne stars for my Sylvia's Bridal Sampler. I posted the last post about this quilt on december 1st 2009, so it took me over a year to sew those little half stars. I plan to put a 1 cm dark blue border on the top first and then add the little stars, I will do this at the quiltretreat because it's just the right job to do on a retreat. A niece piece of handstitching during wich I can talk and listened to aquintances (the most important activity at a retreat) and have some work to show when I return.

7 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie rand Margeeth! Ik ben benieuwd hoe die bij de rest zal staan!

Jantine zei

De rand ziet er super mooi uit. Zo zie je maar, de aanhouder wint, nou ja, krijgt zijn quilts af ;-)

Shirley zei

Oh wow, ben blij die dan met eigen ogen te kunnen bewonderen, zo mooi! Je bent ook lekker verwend met al die verschillende kaarten.

Judith zei

Jammer dat ik er het weekend niet ben om hem live te bewonderen, maar dit ziet er schitterend uit.

Judith zei

Vergat nog te zeggen dat ik trots ben op mijn naamgenootje dat ze al onder het bed uit komt en zelfs een knuffel komt halen.

hannie zei

Wat goed zeg al de randen klaar! Prachtig. Ik vond al de blokken al erg mooi,dus ben ik benieuwd naar de hele quilt straks?

Dea zei

Mooie rand! Dat is weer een heel grote stap verder.