vrijdag 28 maart 2008

En de winnaar is....

16 mensen hebben een reactie achtergelaten op mijn quizje. Namen die ik heb gezien zijn: Pomelo, pompelmoes, grapefruit, kweepeer en Nashi peer. De vrucht die op mijn blog stond is een pomelo:
6 mensen hadden de naam pomelo geraden. Maar, nu heb ik toch een probleem: ik dacht altijd dat een pompelmoes de Vlaamse naam voor grapefruit was, maar googelen op pompelmoes gaf toch afbeeldingen die verdraaid veel op bovenstaande vrucht leken. De latijnse naam bracht uitkomst: zowel pomelo als pompelmoes heten in het latijn Citrus maxima dus de 3 mensen die pompelmoes zeiden hadden ook gelijk.


Het gewicht bleek een stuk moeilijker te zijn om te raden. De opgegeven gewichten varieerdem tussen de 150 gram en "kan wel 6 kg wegen" en bijna iedereen zat te laag. Het was een behoorlijk groot ding, hij woog 1.302 gram:

Cobie had geraden dat het een pompelmoes was en zat er met een geschat gewicht van 1234 g het dichtste bij. Cobie, je e-mail adres staat niet in je profiel, dus ik kan je niet mailen, wil je daarom mij een mailtje sturen (ga naar volledig profiel en klik op e-mail) met je adres en natuurlijk wat je graag wil hebben?

16 people left a reaction to my post "quizje". Guesses that were made were pomelo, grapefruit pompelmoes and two kinds of pears. The fruit on my blog is a pomelo, which in latin is Citrus maxima, which also translates as pompelmoes. 6 people had the name right.

The weight was a lot harder to guess. Guessed weights ranged between 150 g. and up to 6 kg. and almost everybodies estimation was too low. It really was a big fruit of 1,302 g.!

Cobie had the correct name and was, with an estimated weight of 1234 g., closest to the real weight.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd Cobie!
En Margeeth, dat was weer een familie-stuk fruit dus! Wooow, wat een gewicht!