woensdag 5 januari 2011

Sneeuwverven met gevouwen lapjes

Had ik net al mijn verfspullen opgeruimd, zag ik bij Marjolijn een blogje dat ze bezig was geweest met het sneeuwverven van lappen die ze gevouwen in de emmertjes had gedaan. Natuurlijk moest ik dat ook proberen en dus had ik alles maar weer tevoorschijn getoverd en wat lapjes gevouwen.
Dit is het resultaat:

Ik vind het wel een grappig effect, heel anders weer dan als je de lappen er gewoon in propt, maar ik vraag me wel af hoe bruikbaar ze zijn én ze halen het niet bij de lappen die Marjolijn heeft geverfd. Zo zie je maar weer, ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Just when I had decided I was done snowdyeing and had put all the dye stuff away again, I visited Marjolijns blog and saw a message about snowdyeing with folded fabrics. Of course I had to try, so I took everything out again and I did. The fabrics have an interesting look, but I doubt how usefull they are and I like Marjolijns fabrics much better.

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Dank je voor het compliment. Bij mij was het gewoon beginners luck! Toch zien deze er ook wel spannend uit. Ik denk dat jij veel meer gevouwen hebt dan ik. En deze lappen zijn altijd leuk om kaarten van te maken. Met wat versiering erbij, oh, daar zie ik wel wat in.

hannie zei

Ik denk ook,dat ze wel bruikbaar zijn Margeeth! Je komt vanzelf iets tegen waarvoor ze geschikt zijn. Ik vind ze helemaal niet zo gek. Alleen anders dan je had verwacht?

Chris Daly zei

I like these. I will have to try this idea next time I snow dye.

mia zei

Hoi Margeeth dit ziet er niet verkeerd uit, het zijn mooie pastels geworden.
gr.mia

Dea zei

Dat geeft een leuk effect! Ga ik bij de volgende sneeuwbui ook proberen.