vrijdag 10 december 2010

Nee he!

Ligt het nu aan mij, of zijn bij deze lapjes de kleuren echt helderder en is de tekening echt beter te zien dan bij al mijn vorige gesneeuwverfde stoffen?


Ik heb ze na het smelten van de sneeuw nog even gezapt in de magnetron, 2 minuten op 750 watt en daarna gelijk uitgespoeld. Ik kreeg visite en wilde de troep weghebben, dus had haast. Het punt is dat ik het nu even in de combimagnetron heb gedaan waar ik eigenlijk principieel op tegen ben omdat ik het vies vind om dat te doen in dezelfde magnetron die ik ook als oven gebruik. Nou had ik er op zich in een plastic zak omheen gedaan en die dichtgeknoopt, maar toch. Dus nu moet ik ergens een goedkope magnetron vandaan zien te toveren....


Oh no, is this me or are the colours of this fabrics really brighter and the pattern more distinct than in all the previous snowdyed fabrics?

8 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja hoor, ze zijn echt helderder. Mooi! Zo zie je maar,de aanhouder wint! Hier is de sneeuw nog steeds niet helemaal weg. Maar ik laat me niet verleiden. De kerstkaarten hebben voorrang!

marjolijn zei

Ze zien er in ieder geval heel erg mooi uit. Wat heb je anders gedaan?

Sabia zei

zo op de foto te zien heb je volgens mij gelijk.

Klaske zei

Volgens mij ook,ze zijn prachtig. Wat heb je anders gedaan? Ben benieuwd want ik zou ook wel wat heldere lapjes willen maken...

Janny zei

Zo zie je maar, extra warmte toevoegen helpt. Ik doe ze daarna altijd nog een paar uur in de rijstkoker op de warmhoudstand, dat is ongeveer 45 graden geloof ik.

Hetty zei

Ja Margeeth ... Ik doe ze altijd in de magnetron. En we eten er ook uit. Als je er maar een plastic zak omheen doet heb je heus geen last van de verf!
Maar het blijft spannen.... dat stof verven!

Wil zei

Even een paar minuten in de magnetron maakt heel veel verschil. Ik doe dit ook altijd.

christina zei

Dat warmte helpt, daar ben je nu wel achter. Maar weet je wat ook nog helpt: soda ash. Die geeft echt een mooiere diepe kleur dan gewone soda. Ik las jouw reactie daarover op een ander blog. Ik zie echt verschl in mijn lappen welke soda ze hebben meegekregen.