dinsdag 21 december 2010

Mooi!

Een week of twee geleden zag ik op straat een wat grotere bloempot liggen. Ik ben bang dat ik echt een beetje kierewiet begin te worden, want het eerste waar ik dacht was "sneeuwverven". Dus ik heb het ding opgeraapt, mee naar huis genomen, schoongemaakt en in de kast gezet voor als het misschien weer ging sneeuwen. Inmiddels ben ik op mijn wenken bediend en is er heel veel veel te veel sneeuw gevallen; dus is ook de grotere bloempot tevoorschijn gekomen en heb ik deze lap geverfd:


Hij is 1.50 bij 1.15 meter groot en de kleuren die ik heb gebruikt zijn Calsiet (een soort tomaatrood), sugiliet (paarsachtig roze) en angeliet (heel donkerpaars). Ik heb nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar ik vind hem schitterend, gewoon te mooi om te verknippen.

A couple of weeks ago I saw a bigger flowerpot lying on the street. I think I must be going slightly mad, because the first thing I thought when seeing it was "snowdyeing". So, I picked it up, took it home, cleaned it and put it in the cupboard for future use. This weekend the time to use the flowerpot had come, we had a lot of  too much snow, so I used the bigger flowerpot to dye this bigger piece of fabric. It measures 1.50 x 1.15 m (about 59" x 45") and I used tomato red, dark pink and dark purple. I have no idea what I am going to do with it but I think it looks splendid, just too nice to cut up.

22 opmerkingen:

Linda Robertus zei

Wow, wat een prachtige lap!!!

mia zei

Hoi Margeeth, het begint hier in Almere ook al een fobie te worden. Zelfs familieleden komen al met de kreet binnen heb je al wat in je zeef of pot staan? Straks zet ik de kleinzoons even in als sneeuwpottenvullers, kan er ook niet genoeg van krijgen bijna dagelijks is er wel iets te vullen.
Maar je lap ziet er geweldig spectaculair uit.

Aart zei

Margeeth, je hoeft niet te denken dat je kierewiet wordt en als dat zo is ben je niet de enige! Ik ben gisteren langs de bloemist geweest en heb een stapeltje bloempotten gevraagd en gekregen. Join the club!!
Je lap is wel heel mooi geworden.
http://quiltaart.blogspot.com

nadia zei

Prachtig, niks meer aan doen :)

Hannie de Beer zei

Werkelijk spectacylair! gewoon in zijn geheel gebruiken.

Betsie zei

Ja,....dat zijn echt hele mooie kleuren!!!

Klaske zei

Wauw, die is mooi geworden!!!!
De vriendinnen van mijn dochter(15) vinden de moeder van hun vriendin vet cool, want ze sneeuwt verf .Mijn dochter kan ze niet aan het verstand brengen dat er ook nog een stuk sneew in die sneeuw zit,haha.

Klaske zei

ik bedoel natuurlijk:verft sneeuw

conny's quilts en creaties zei

Dit is een plaatje! Misschien kun je er op borduren ofzo, of alleen maar quilten? De lap is prachtig zoals íe is!

jacq zei

o! die is zeker mooi!, te mooi om in stukken te knippen/snijden.
Sanwitchen en mooi quilten.

Jantine zei

schitterend!!!

Marion zei

Stunning.

Anoniem zei

Niet in knippen hoor, hij is geweldig. Je zou hem bijna inlijsten. Ik moet zo lachen om alle gekke dingen die iedereen doet, ik ook hoor!
Groet, Ineke

quiltvaria zei

Deze is wel heeeeel mooi geworden. Niet in stukken knippen, maar wel gaan gebruiken in zij geheel.
groetjes Franny

Marloes zei

heeel erg mooi geworden!!! Ik zou het ook voorlopig zo laten en de pot opnieuw vullen voor de volgende lap. Zelf ben ik bezig met spoelen van de sneeuwgeverfde lappen, en vooral de lap geverfd met roze-bruin is errug goed gelukt

Anneke van Diggelen zei

het is een super mooie lapstof geworden!!!
Ik wil het geloven OM DAAR DE SCHAAR IN TE ZETTEN!!!!!!!!!
Blijf er voorlopig maar van genieten er komt vanzelf wel een bestemming voor.

Groetjes Anneke

marion zei

Harstikke m o o i !!

Miranda zei

Opspannen en als schilderij hangen!!!!!! Geweldig gewoon!

Suus zei

Hij is prachtig, lekker eerst van genieten.

christina zei

Die is echt helemaal top!

Nienke zei

Ben een beetje laat maar ik sluit me bij de andere reacties aan, ontzettend mooi!

Anoniem zei

Wat een prachtige lap!
Marrie-jette.