donderdag 30 december 2010

Boom in de sneeuw

Dit is mijn dagboekquilt voor december.  Ik wilde iets doen met de vele sneeuw die we gehad hebben én ik wilde eens een quiltje proberen waarvan ik de randen niet recht had afgesneden. De achtergrond is gemaakt van een paar 'mislukte' lapjes die ik had gemaakt met quilten speciaal, de boom is machinaal geborduurd en de nevels zijn stroken scrim en organza.


This is my journalquilt for december. It is called tree in the snow. We have had a lot of snow over here, so I wanted to do something with that. I also wanted to try and make a quilt that has no squared off edges. I pieced the background out of three pieces of handdyed fabrics, the tree is embroidered by machine and the wisps of mist are strips of scrim and organza.

3 opmerkingen:

Sabia zei

mooi geworden :)

hannie zei

Zelf meen ik altijd dat de randen moeten zijn.Niet dus! De organza en scrim geven dat nevelige winters effect! Mooi...

Nienke zei

Mooi om te zien dat hoekige vormen in blauw, een prachtige lucht vormen. Ik kies zo gauw voor vloeiende lijnen maar dit is veel spannender. Mooi resultaat!