donderdag 28 augustus 2008

Slakken

Zoals dinsdag al geblogd, had ik maandag een workshop van Dijanne Cevaal. Dit was de omschrijving:


Wij gaan een aantal kleine stukken maken, gebaseerd op een enkel inspiratiebron – bijvoorbeeld een bloem, een favoriete foto van een raam of deur, of iets anders wat je interessant vindt. De inspiratiebron moet niet te ingewikkeld zijn. We zullen dan kijken naar verschillende manieren om de inspiratiebron te interpreteren, kijkend naar positieve/negatieve balans in je ontwerp, het effect van naaisteken op het ontwerp, het effect van veranderende kleuren, enz. Het idee is om jullie ontwerpgereedschap te geven voor toekomstig werk.


Ik had een aantal foto's meegenomen die volgens mij wel geschikt waren, maar het gras is altijd groene bij de buren, dus eenmaal op de workshop werd ik op slag verliefd op deze slak:


die Tonny van deze site had geplukt.


Ik heb een uitsnede genomen en ben maar eens begonnen met het benaderen van de originele kleuren, dat is dit quiltje geworden:


Om de invloed van kleur te onderzoeken heb ik een tweede quiltje gemaakt met hele andere kleuren, dat is deze:
.
As I told before on this blog, last monday I went to Leiden for a workshop with Dijanne Cevaal.
Below you can read a translation of Dijannes description of the workshop (actually Dijanne wrote it in English, someone else translated it in Dutch and I translated it back to English, so I hope it didn't get warped too much):
We will make a number of small pieces, based on a single inspiration source - for example a flower, a favoriete photograph of a window or door, or something else that you find interesting. The inspiration source must not be too complicated. We will look at several ways interpreting the inspiration source, looking at positive/negative in your design, the impact of stitches on the design, the impact of changing colours, etc. The idea is to give you design tools for future work.

I took a couple of suitable pictures to choose from, but of course the grass is always greener at the other side of the fence, so I totally fell in love with this blue snail Tonny found on the internet. I made a design based on part of the snail. First I tried to make a quiltlet as close to the original colors as possible and then I investigated the effect of color by using totally different colors.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk zo'n workshop

Laurence zei

I like your wonderful work.

Anoniem zei

O, wat word ik jaloers!
Ik had zullen gaan op dinsdag maar helaas, werk ging voor. Ik heb wel de foto's van Tonny gezien.
Tot bij tegendraads
Bea