vrijdag 22 augustus 2008

Lekker gewinkeld

Ik durfde eigenlijk mijn aankopen in Birmingham niet goed te laten zien, maar na een kijkje op het blog van Helen (ik vind vooral haar manier van aankopen zo indelen dat je ze eigenlijk allemaal gewoon nodig had en het dus helemaal niet erg is dat je het hebt gekocht erg boeiend) heb ik besloten dat het eigenlijk best wel meevalt.....

Ik had me voorgenomen om geen stofjes te kopen en dat heb ik dus ook niet gedaan. Hier heb ik voor gecompenseerd door in Engeland uitgegeven boeken aan te schaffen:
Vier boeken over stofbewerken en quiltontwerp, een boek over het maken van van die artistieke schetsboeken waar ik al heel lang lekkerbaardend naar kijk maar nog steeds niet aan ben begonnen. Allemaal boeken waar ik iets van kan leren dus. En natuurlijk ook een stapeltje prachtige schetsboeken, ik moet toch iets hebben om het geleerde in toe te passen.
Een catalogus van European Artquilts V en van Quilt Art 22 (under construction). En een enorme dikke pil Masters Artquilters. In deze boeken staan allemaal quilts van echte quiltkunstenaars, als ik die bekijk dan kan ik daar ook zeker iets van opsteken.
Voor mijn cursus quilten speciaal had ik ook nog eea nodig dat ik op de beurs heb kunnen vinden: dunne zijdeverf met strijkfixatie en shiva paintsticks. Nodig voor de cursus, dus ook weer iets om van te kunnen leren.

Tot nu toe vallen al mijn aankopen dus in Helen's categorie 4 (dingen om iets van te leren, voor een cursus of gewoon om mezelf te ontwikkelen). Helen, je bent geweldig, dankzij jou heb ik helemaal geen schuldgevoel meer. Wat ook helpt is dat ik net mijn kast had opgeruimd, een hele stapel patronenboeken heb verkocht / ga verkopen en de opbrengst is dus voor de nieuwe boeken en spulletjes.
Heb ik dan helemaal niks gewoon voor de heb gekocht. Jawel hoor, maar niet op de beurs, gewoon in de supermarkt vlakbij het hotel:
De tekst op deze mok vind ik echt geweldig. Best wel leerzaam ook, eigenlijk.

Natuurlijk heb ik ook cadeautjes gekocht voor DH en kinderen, maar die komen gewoon uit Nederland. Voor DH een hele toepasselijke mok:

en voor de kinderen de "NG-junior" en de "Zo zit dat".

I actually was afraid to show my purchases from the show in Birmingham because I purchased a bit much. But then I read this message on Helen's blog and I thought oh well, I am not so bad after all. I just love the way she categorizes her purchases in a way that she actually needed them all.

I had planned not to buy fabrics and I didn't. Of course this had to be compensated, so I bought many books, which fall into two categories: books with techniques (to learn from) and catalogs of great artquilts (looking at good quilts can be really educational). The rest of my purchases are all supplies for "Quilten speciaal", an quilt design course I am taking. So actually, all my purchases are for educational purposes, that's category 4 on Helen's blog. The first mug is the only thing I bought just for the sake of having it (I just love the text on it), the second mug is a gift for my husband, I bought it in Holland. Of course I didn't forget the children, they got magazines.

1 opmerking:

Blackbird zei

Ook zonder Helen vind ik je aankopen super verantwoord! En jij maakt zoveel, dat toch elke aankoop te verdedigen valt!!

Groetjes Lein