woensdag 20 augustus 2008

Birmingham

Zoals beloofd nu het verhaal over Birmingham.
Goed, na een lange reis kwamen we donderdagavond aan in ons hotel in Coventry. Na een echte engelse maaltijd ben ik gelijk naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen.
Vrijdag werden we naar de beurs vervoerd en daar losgelaten.
.
Het was een enorme hal met daarin quilts, quilts en nog eens quilts. Wat ik erg leuk vond waren de kleine 'galerietjes' met quilts van een groep of een enkele quilter.
Zo hingen bijvoorbeeld alle quilts van de tentoonstelling european artquilts in een ruimte. Deze tentoonstelling komt ook naar een museum in Leeuwarden, maar daar is niet genoeg plaats zodat de quilts moeten rouleren en je ze dus nooit in één keer allemaal kunt zien.
.
Ik heb heel veel foto's gemaakt, hieronder is een collage van wat details:
Foto's van de winnende quilts zijn hier te zien en alle foto's die ik heb gemaakt hier.
Natuurlijk heb ik ook de winkeltjes niet links laten liggen, ik had me voorgenomen om geen stofjes te kopen en dat is gelukt. Dit heb ik gecompenseerd door de aanschaf van boeken, schetsboeken en verschillende verven.
De show was zeer de moeite waard, de twee dagen die we hadden om alles te bekijken zijn omgevlogen en waren eigenlijk te kort.
Zondagochtend togen we weer huiswaarts, na eerst nog een stop te hebben gemaakt in Bletchley voor het Fenny Poppers festival, wat nog het beste is te omschrijven als verzeild raken in een aflevering van "Midsomer murders"; in dit plaatsje bleek ook een quiltwinkel te zijn, waar Brigitte, de organisator van de reis een workshop candlewicking voor ons had geregeld (dank je wel Sally, voor de gastvrije ontvangst).
Ik kan nog hele verhalen opschrijven, maar hoeveel ik ook opschrijf, ik kan nooit alles vertellen. Op de blogs van Yvonne, Inge en Katrien is ook e.e.a. te lezen over de busreis.
.
As promised, something about the quiltshow in Birmingham.
We were able visit the show on friday and saturday and it was overwhelming. Those two days were hardly enough to see all the quilts. I especially liked the little galeries with work of one person or a group. Of course there were a lot of shops but I didn't buy one scrap of fabric. I compensated for this by buying a lot of (english) books, catalogs with pictures in it from shows and supplies to paint and dye fabrics.
I also talked with Bonnie who does the vidcasts, she was doing a vidcast of the show which can be seen at: http://www.bonniemccaffery.com/vidcast.html (not yet, she still has to put it there).
For European standards, Birmingham is a really large show, it has over a thousand quilts.
On our way home, we visited Bletchley for a workshop and the Fenny Poppers festival.
.
Pictures of the winning quilts can be seen here and all pictures I took can be seen here.

4 opmerkingen:

Wil zei

Dank je wel voor de foto's. Leuk dat je ook een foto van mijn quilt er bij hebt zitten.

Anoniem zei

't was leuk hé!

http://maryscreaties.blogspot.com/ zei

prachtig allemaal en ben beniewd naar de verf natuurlijk !!

Sandra zei

Prachtige foto's, lijkt me erg leuk om eens heen te gaan.